رهبر کره شمالی معتقد است که تحریم های اقتصادی تا امروز مانع از جذب گردشگر به این شهر شده است و برای همین شهر وونسان در کره شمالی را به مرکز گردشگری جهانی تبدیل می کند.

به گزارش مرور نیوز،  به نقل از اسکای نیوز،  کیم جونگ اون رهبر کره شمالی بعد از مذاکره با دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، اعلام کرده است که قصد دارد شهر وونسان در سواحل شرقی این کشور را به یک مرکز بزرگ جذب گردشگر تبدیل کند.

وی معتقد است که تحریم های اقتصادی تا امروز مانع از جذب گردشگر به این شهر شده است.

رهبر کره شمالی زمانی که در سال 2011 میلادی به قدرت رسید، علنا اعلام کرد که تمرکز اصلی خود را بر روی دستیابی به تسلیحات هسته ای و توسعه اقتصادی قرار خواهد داد.

ولی برخی کارشناسان اقتصادی بر این باورند که این دو هدف تعیین شده از سوی رهبر کره شمالی با یکدیگر در تناقض و تضاد است.

"چنگ ژیائوهه" استاد روابط بین المللی در دانشگاه رنمین پکن در این باره گفت: اهداف اعلام شده از سوی رهبر کره شمالی با یکدیگر در تضاد است بنابر این پیونگ یانگ نتوانست همزمان با توسعه تسلیحات هسته ای و موشک های دوربرد و بالستیک، به توسعه اقتصادی دست یابد.

سرانجام اوایل امسال بود که رهبر کره شمالی رسما اعلام کرد که به جای تمرکز بر روی این دو هدف تنها قصد دارد بر روی اقتصاد تمرکز داشته باشد.

اسکای نیوز افزود: وونسان یکی از چند منطقه ویژه اقتصادی در کره شمالی به شمار می رود. این شهر یک الگوی مشابه با یکی از شهرهای توریستی چین است که در اواخر دهه 1970 میلادی توسعه یافت.

این استاد دانشگاه افزود: کره شمالی می تواند با اجرای سیاست های خاصی زمینه لازم برای توسعه این منطقه و جذب سرمایه گذاری شرکت های خارجی را فراهم آورد. در این منطقه ویژه اقتصادی، کره شمالی می تواند تسهیلات و مقررات ویژه ای را برای جذب سرمایه گذاران خارجی اجرا کند.

وی اظهار داشت: طی سال های گذشته شاهد ایجاد بیش از 20 منطقه ویژه اقتصادی در کره شمالی هستیم ولی به علت تحریم های بین المللی ، شرکت های خارجی اجازه سرمایه گذاری در این کشور را نداشته اند و عملا این مناطق ویژه اقتصادی با شکست روبرو شده است.

این چیزی است که رهبر کره شمالی در دیدار با رئیس جمهور آمریکا می خواهد: فرصت برای جذب سرمایه گذاری خارجی نه کمک اقتصادی.