سخنگوی طالبان با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: چهار پاسگاه پلیس امنیتی را تصرف و تعدادی از پلیس ها نیز به طالبان پیوستند.

به گزارش مرور نیوز، سخنگوی طالبان نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که افراد این گروه 4 پاسگاه امنیتی در شهرستان مقر را تصرف کرده و تعدادی از نیروهای پلیس محلی به این گروه پیوسته‌اند اما مقامات امنیتی افغان در ولایت غزنی تا کنون سقوط پاسگاهای امنیتی و پیوستن نیروهای پلیس محلی به طالبان را تائید نکرده است.

چندین پاسگاه امنیتی در شهرستان «مقر» ولایت غزنی هدف حملات گروهی طالبان قرار گرفته و 23 نیروی پلیس محلی به این گروه پیوسته‌اند.

پس از پایان آتش‌بس طالبان با دولت افغانستان حملات این گروه به نیروهای امنیتی افغان افزایش یافته و این گروه چندین پاسگاه امنیتی در ولایت‌های جنوب، و شمال شرق را تصرف کردند.

«خلیل اسیر» سخنگوی پلیس ولایت «تخار» نیز پیش از این سقوط 7 پاسگاه امنیتی در حملات طالبان در این ولایت را تائید کرده است.

منابع خبری هفته گذشته نیز از پیوستن  بیش از 60 نیروی امنیتی افغان  به صفوف طالبان در ولایت فراه خبر داده بودند.

طالبان در پیامی که به مناسبت عید فطر منتشر کرده بود از نیروهای امنیتی افغان خواسته بود تا از خدمت برای دولت  افغانستان خودداری کنند در غیر این صورت از سوی طالبان هدف قرار خواهند گرفت.

پیوستن نیروهای امنیتی افغان به طالبان یکی از چالش‌هایی است که دولت کابل در چند سال گذشته با آن روبرو بوده اما تا کنون نتوانسته به راهکاری برای مبارزه با این پدیده دست یابد.