سرویس بین الملل- هزاران تن از مخالفان رئیس جمهور کره جنوبی از ساعاتی پیش در خیابان های مرکزی شهر سئول دست به تظاهرات گسترده زده اند.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل مرور نیوز به نقل از خبرگزاری فرانسه از سئول، در حالی که نیروهای پلیس و ضد شورش در مناطق حساس شهر سئول دست به تدابیر امنیتی شدید زده اند، هزاران تن از مخالفان پارک گئون هی رئیس جمهور کره جنوبی تظاهرات خود را آغاز کرده اند.
تصاویر تلویزیون کره جنوبی نشان می دهد که تعداد قابل توجهی مامور پلیس نیز در حالی در اطراف منطقه تجمع مراقب اوضاع هستند، که بر اساس فراخوان دو روز قبل، تعداد معترضان در میدان این شهر در حال افزایش است.

ماموران امنیتی و پلیس که تعداد آنها حدود 20 هزار نفر اعلام شده همچنین ماشین های آب پاش را در اطراف منطقه آماده کرده اند و همزمان هوانگ کیو آهین نخست وزیر این کشور که بزودی از این سمت رسما کنار می رود، خواستار آرامش همه جوانب ذی ربط شده است.

اتحادیه های سراسری کره جنوبی پیش بینی کرده اند که شمار تظاهر کنندگان تا امشب در مرکز پایتخت کره جنوبی به مرز ۳۰ تا ۱۰۰ هزار نفر برسد.

تظاهرکنندگان که شمار آنها بتدریج در حال افزایش است پلاکاردهایی در دست دارند و رئیس جمهوری را به فساد و رسوایی متهم کرده و خواستار استعفای وی شده اند.

همزمان گزارش ها نشان می دهد که شماری از معترضان در حال تجمع در برابر کاخ ریاست جمهوری هستند.

نگرانی و اعتراض آنها به دوستی دیرینه «پارک گئون هی» با زنی به نام «چوی سون سیل» است که به اسناد دولتی از طریق ارتباط با رئیس جمهوری دست یافته است.

به رغم آنکه رئیس جمهوری کره جنوبی دیروز (جمعه) با چشمانی اشک بار از وضعیت پیش آمده ابراز تاسف کرد و گفت که حوادث اخیر قلب او را شکسته و حاضر است با تحقیقات دادستانی در این باره همکاری کامل به عمل آورد، اما بار دیگر مردم شهر سئول در حال جمع شدن در میدان بزرگ این شهر هستند.