سرویس بین الملل- سازمان حقوق شهروندی در فلسطین اشغالی تاکید کرد که اکثریت فلسطینیان ساکن کرانه باختری با کمبود آب و عدم دسترسی به آب سالم به ویژه در فصل تابستان مواجه هستند.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل مرور نیوز به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این سازمان در گزارشی که برای دفتر هماهنگ کننده امور انسانی سازمان ملل در فلسطین اشغالی «اوچا» ارسال کرده، آورده است که 70 درصد از ساکنان کرانه باختری به ویژه آنان که در مناطق موسوم به «ج» سکونت دارند، فاقد آب کافی و سالم هستند و تنها 5 درصد از آبی که سازمان بهداشت جهانی توصیه کرده در اختیار فلسطینیان قرار دارد.

به گفته این سازمان حقوقی صهیونیستی، طی سال های اخیر فلسطینیان به سبب محدودیت های اعمال شده از سوی رژیم صهیونیستی و ممنوعه و نظامی اعلام کردن برخی مناطق با هدف توسعه شهرک سازی و مصادره اراضی این مناطق با مشکل کم آبی مواجه بوده اند.

بر اساس این گزارش، خانواده های فلسطینی در کرانه باختری برای تامین آب مورد نیاز خود مجبور هستند هزینه هنگفتی پرداخت کرده و آب خریداری کنند که این مساله پیامدهای بسیار خطرناک و ناگواری بر وضعیت معیشتی و حقوق اساسی ساکنان این منطقه؛ به ویژه حق معیشت، بهداشت و برخورداری از یک زندگی شرافتمندانه خواهد داشت.

سازمان حقوق شهروندی در فلسطین اشغالی در همین راستا به اقدامات و تجاوزات دایره مدنی رژیم صهیونیستی از جمله تخریب چشمه ها و چاه های آب در مناطق ج به بهانه نداشتن مجوز اشاره کرد و گفت این مساله تاثیراتی منفی و ناگوار بر فعالیت کشاورزان و دامداران داشته است.