بررسی ها در مورد قتل روزنامه نگار سعودی نشان می دهد در زمان قتل این روزنامه نگار 15 نفر از نیروهای پلیس عربستان در کنسولگری عربستان حضور داشته و بعد از قتل او از ترکیه خارج شده اند.

به گزارش مرور نیوز به نقل از اسپوتنیک، خبرگزاری آناتولی، به نقل از منابع آگاه ترکیه گزارش داد: خبر قتل "جمال خاشقجی"، روزنامه نگار سعودی، روز گذشته در حالی منتشر شد که برخی منابع از سوی پلیس ترکیه اعلام کردند که جسد او از کنسولگری به جای دیگری منتقل شده است. بنا به این گفته بررسی ها برای شناسایی افرادی که در زمان قتل خاشقجی در کنسولگری عربستان در ترکیه حضور داشتند در دست اقدام قرار گرفت. بررسی ها نشان می دهد در زمان قتل این روزنامه نگار 15 نفر از نیروهای پلیس عربستان در کنسولگری عربستان حضور داشته و بعد از قتل او از ترکیه خارج شده اند.

که اعضای تیم ۱۵ نفره سعودی که در زمان حضور جمال خاشقجی منتقد و روزنامه نگار سعودی در کنسولگری عربستان در استانبول وارد این کنسولگری شدند از نیروهای پلیس عربستان بودند.

پیشتر منابع ترکیه ای اعلام کرده بودند که ۱۵ سعودی از جمله چندین مسئول این کشور بوسیله دو فروند هواپیما وارد استانبول شدند و پس از آن به کنسولگری عربستان در این شهر رفتند.

ناپدید شدن و بعد از آن قتل جمال خاشقجی به دست عناصر نظام عربستان در ساختمان کنسولگری این کشور در استانبول موجی از واکنش ها را در جهان علیه عربستان برانگیخت.

 

بیشتر بخوانید:

جسد روزنامه نگار سعودی در استانبول کشف شد

پیگیری قتل "جمال خاشقجی" از سوی اردوغان