سرویس بین الملل- دولت ترکیه در واکنش به تحولات جاری در تصرف شهر رقه توسط گروه های کرد از دست داعش اعلام کرد که این شهر باید توسط قوم عرب آزاد شود.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل مرور نیوز به نقل از خبرگزاری آناتولی، نعمان کورتولموش معاون نخست وزیر ترکیه با اشاره به آغاز عملیات رقه تصریح کرد: کنترل و اداره شهر رقه که تمامی ساکنان آن عرب هستند، از سوی عناصر غیرعرب به هیچ وجه سبب برقراری صلح در منطقه نخواهد شد.

سخنگوی دولت ترکیه در مورد اعزام محموله های نظامی به نقاط مرزی ترکیه، این امر را گامی در راستای اتخاذ تدابیر احتمالی خواند.

معاون نخست وزیر ترکیه با اشاره به سفر روز گذشته جوزف دانفورد، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا به آنکارا خاطرنشان کرد: قاطعیت موضع مان در مورد منبج را به رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا که روز گذشته به ترکیه آمده بود، اعلام کردیم و بر اهمیت پاکسازی هر چه زودتر عناصر پ.ی.د از این شهر تأکید شد.

سخنگوی دولت ترکیه در ارتباط با ادعای حمله تروریستی دیاربکر توسط داعش از سوی برخی رسانه ها گفت: با توجه به این که هنوز داغ این حادثه تازه و دود آتش آن هنوز بلند است، تلاش های یک رسانه بین المللی برای برداشتن بار مسوولیت این حادثه از دوش گروه تروریستی پ.ک.ک نامفهوم است.

وی روند دستگیری برخی نمانیدگان حزب دموکراتیک خلق ها را مطابق و در چارچوب اصول قانون اساسی دانست و اظهار داشت: حتی می توان گفت که این امری ضروری در راستای تغییرات قانون اساسی بود. دادگاه های مرتبط این اقدام را انجام دادند و تصمیم آنها در حیطه کاری ما و سیاست نیست. روند دستگیری و بازداشت این افراد نیز به طور کلی قانونی است. بنابراین همه باید به این روند احترام بگذارند.