معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت: انتقاد از ایران برای برنامه موشکی این کشور، اشتباه است و ما می‌دانیم که این انتقادات غیرمسئولانه است، زیرا جامعه جهانی را در مورد ایران گمراه می‌کند.

به گزارش مرور نیوز به نقل از اردو پوینت، سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه با تاکید بر این که دلیلی برای انتقاد از توسعه برنامه موشکی ایران وجود ندارد، گفت: این کشور هیچ ممنوعیتی در این موضوع ندارد و هیچ‌گونه تخطی از  ضوابط بین‌المللی نداشته است.

وی تاکید کرد: ماهواره‌های متفاوتی وجود دارد که کارکردهای مختلفی دارند و لازم است بین ماهواره‌ های فضایی و موشک‌های ماهواره‌ای برای نابودی اهداف روی زمین تفاوت قائل شد و فناوری‌های پرتاب ماهواره تفاوت قابل توجهی با یکدیگر دارند. بنابراین ایران هیچ قانونی را نقض نکرده است. همه اقدامات ایران در این عرصه با رعایت تمامی ضوابط و تعهدات موجود در این زمینه است. به‌طور کلی انتقاد از ایران به‌خاطر توسعه برنامه موشکی خود به‌ بهانه تهدید هسته‌ای ازسوی تهران، نادرست است.

این مقام روسی در پایان خاطرنشان کرد: اهداف ایران از پرتاب این موشک‌ها شامل اهداف نظامی و جنگ‌طلبانه نمی‌شود بنابراین، انتقاد از ایران برای برنامه موشکی این کشور، اشتباه است و ما می‌دانیم که این انتقادات  غیرمسئولانه است، زیرا جامعه جهانی را در مورد ایران گمراه می‌کند.