سرگئی لاوروف در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با یوسف بن علوی اظهار کرد: با بن علوی درباره حل بحران سوریه در چارچوب قطعنامه شماره ۲۲۵۴ و نیز روند مذاکرات آستانه توافق کردیم.

به گزارش مرور نیوز، وزیر خارجه روسیه گفت: ما در این دیدار به بحران فلسطین نیز پرداختیم و نتایج مذاکرات گروه‌ها که در مسکو برگزار شدند را به اطلاع همتای عمانی‌مان رساندیم. لاوروف افزود: روسیه و عمان هر دو از گفت‌وگوی گروه‌های درگیر در یمن نیز حمایت کردند و خواستار توقف خشونت و آغاز مذاکرات هستند. رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه در ادامه گفت: ما از تصمیم برای تبادل اسرا میان طرف‌های یمنی استقبال کرده و از اجرای این طرح حمایت می‌کنیم.

وی ادامه داد: اقدامات آمریکا در شرق فرات عامل نگرانی ترکیه بوده و حضور آمریکایی‌ها در التنف موجب تقویت تروریسم می‌شود.

لاوروف درباره درخواست دونالد ترامپ مبنی بر خارج کردن تروریست‌ها از سوریه و بازگرداندن داعشی‌های اروپا به کشورهای‌شان تصریح کرد: تدابیر علیه تروریست‌های خارجی مذکور در قطعنامه‌های سازمان ملل آمده است باید به آنها احترام گذاشته شود و با شفافیت با این موضوع تعامل شود.

وی افزود:  این افراد مظنون به اتهامات تروریستی هستند و اصطلاح تروریست‌های خارجی در قطعنامه شورای امنیت آمده و این قطعنامه‌ها شامل بندهای صریح و تدابیر مشخص هستند که باید در حق تروریست‌ها اجرایی شوند.

لاوروف تاکید کرد: آمریکا و افراد مسلح تحت حمایت آن به آوارگان الرکبان اجازه خروج نمی‌دهند.