سرویس بین الملل- در ادامه آتشباری های مکرر در امتداد خط کنترل مرزی میان هند و پاکستان در منطقه کشمیر، صبح روز دوشنبه دست کم هفت سرباز ارتش پاکستان کشته شدند.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل مرور نیوز به نقل از رسانه های پاکستان، نیروهای هندی صبح روز دوشنبه بار دیگر مناطق مرزی پاکستان در امتداد خط کنترل مرزی در کشمیر را هدف تیراندازی و شلیک خمپار قرار دادند که در نتیجه آن هفت نفر از سربازان پاکستان کشته شدند.

پاکستان همانند دفعات قبل، مدعی است که طرف هندی عامل شروع تبادل آتش امروز در مرز کمشیر بوده است.

ارتش پاکستان اعلام کرد نیروهای این کشور در مقابل آتشباری نیروهای هند، پاسخ قاطع دادند و موفق شدند سه پست نگهبانی مرزی هند را تخریب کنند.

بیانیه ارتش پاکستان همچنین حاکی از کشته شدن تعدادی از نیروهای هندی در درگیری های مرزی صبح امروز است. این بیانیه به تعداد تلفات احتمالی طرف هندی در این درگیری اشاره نکرده است.

این نخستین تبادل آتش میان نیروهای مرزی میان هند و پاکستان در روزهای اخیر و پس از اخراج تعدادی از دیپلمات های هندی از پاکستان و اخراج چند دیپلمات پاکستانی از دهلی نو است.

پاکستان تعدادی از دیپلمات های هندی را متهم به جاسوسی و دست داشتن در اقدامات خرابکارانه دانست و به همین دلیل تا کنون شش دیپلمات هندی در روزهای اخیر خاک پاکستان را ترک کرده اند. هند نیز اتهام مشابهی را به تعدادی از دیپلمات های سفارت پاکستان در دهلی نو نسبت داده و برهمین اساس، تعدادی از دیپلمات های پاکستان خاک هند را ترک کرده اند.