سرویس بین الملل- ارتش وکمیته های مردمی یمن روز گذشته توانستند چند موضع مزدوران عربستانی را در ورودی سدبا واقع در شهر المتون وشهر الحزم در الجوف پاکسازی کنند.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل مرور نیوز به نقل از رسانه های یمن، یک منبع نظامی یمنی گفت: یگان های ارتش وکمیته های مردمی توانستند چند ناحیه مهم را در مناطق سدبا و حام از لوث وجود مزدوران عربستانی پاکسازی کنند و خسارت های مالی و جانی زیادی به آنها وارد سازند. 

مرکز اطلاع رسانی جنگی یمن شب گذشته تصاویر شکست مزدوران عربستانی ودفع پیشروی آنها به سمت صحرا وساحل میدی در شمال غربی استان حجه را علی رغم بمباران هواپیماهای عربستانی به تصویر کشید.

نیروهای ارتش و کمیته های مردمی با محاصره مزدوران عربستانی در صحرا٬ آنها را زیر آتش قرار داده و سه حمله آنها برای پیشروی به سمت صحرای میدی از منطقه جیزان را دفع کردند.

یک منبع نظامی یمنی با تاکید بر آمادگی کامل نیروهای ارتش وکمیته های مردمی یمن برای مقابله با هرگونه تجاوز گفت: در این عملیات مزدوران حتی یک وجب هم پیشروی نداشتند و دست کم 50 تن از آنها کشته شدند.

عربستان همراه با چند کشور دیگر از ششم فروردین سال گذشته اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی ،دریایی و هوایی این کشور به هدف بازگرداندن عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی یمن به قدرت کرد .این تجاوز نظامی تاکنون نتیجه ای جز کشتار بیش از 10هزار یمنی و زخمی شدن ده ها هزار تن دیگر و همچنین آواره شدن میلیون ها یمنی و ویرانی زیرساخت های این کشور نداشته است.