همزمان با سفر یک هیات عالی رتبه چینی به لبنان ، دو کشور یک توافقنامه تسلیحاتی امضا کردند.

به گزارش مرور نیوز، این توافقنامه را ژنرال« جان قهوجی»فرمانده ارتش لبنان و ژنرال « فان چان لونگ» نائب رئیس کمیته مرکزی نظامی حزب حاکم چین دیروز (پنجشنبه) در بیروت امضا کردند.

براساس این توافقنامه، چین بخشی از تسلیحات مورد نیاز ارتش لبنان را در چارچوب « هبه نظامی» تامین می کند.

جزئیات بیشتری از این توافقنامه و نوع و میزان سلاح های اهدائی چین به ارتش لبنان اعلام نشده است.

ژنرال قهوجی و ژنرال فان چان لونگ همچنین توافق کردند که ماموریت نیروهای چینی عضو نیروهای بین المللی مستقر در جنوب لبنان ( یونیفل) ادامه پیدا کند.

دو طرف همچنین در باره روابط و همکاری های دوجانبه ارتش های چین و لبنان به ویژه در زمینه تسلیحات و تجهیزات و آموزش نظامی گفت وگو کردند.

فرمانده ارتش لبنان با استقبال از گسترش همکاری های چین و لبنان از کمک های چین به ارتش لبنان در سالهای گذشته قدردانی کرد.

ژنرال فان چان لونگ هم با تشریح برنامه کمک های چین به ارتش لبنان در سال های آینده ، تاکید کرد که روابط و همکاری بین ارتش های چین و لبنان نتیجه طبیعی روابط تاریخی دو کشور و دو ملت دوست است.

هیات بلندپایه نظامی چینی به ریاست ژنرال فان چان لونگ همچنین با ژنرال« میشل عون» رئیس جمهوری لبنان دیدار و گفت وگو و پیام دعوت «شی جین پینگ» رئیس جمهوری چین از ژنرال عون برای سفر رسمی به چین را تسلیم وی کرد.

براساس این گزارش هیات نظامی چینی همچنین با « سعد حریری» نخست وزیر مامور تشکیل دولت جدید لبنان دیدار و با وی در باره روابط دو کشور و راه های گسترش آن گفت وگو کرد.