کاخ سفید در بیانیه ای اعلام کرد: حمزه بن لادن در عملیات ضد تروریستی نیروهای ارتش آمریکا کشته شده است.

به گزارش مرور نیوز، به نوشته تارنمای هیل، کاخ سفید در بیانیه ای اعلام کرد: حمزه بن لادن ، پسر و جانشین اسامه بن لادن در عملیات ضد تروریستی نیروهای ارتش آمریکا کشته شده، اما زمان دقیق این حادثه مشخص نیست.

رئیس جمهوری آمریکا در این بیانیه افزود: از بین رفتن حمزه بن لادن نه تنها القاعده را از مهارت مهم فرماندهی و ارتباط نمادین با پدرش محروم می کند، بلکه فعالیت ها و اقدامات عملیاتی مهم این گروه را نیز تضعیف می کند.

گزارش هایی که در میانه تابستان جاری (مردادماه) منتشر شد، حاکی از کشته شدن پسر بن لادن بود که آخرین بار در سال ۲۰۱۸ سخنرانی همگانی کرد.

«مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا نیز در اواخر اوت با تأیید خبر کشته شدن حمزه به شبکه فاکس نیوز گفت: بر اساس اطلاعاتی که دریافت کرده، حمزه بن لادن کشته شده است؛ اما جزئیاتی در این باره در اختیار ندارد.

شبکه آمریکایی "ان‌ بی‌ سی نیوز" نهم مردادماه به نقل از منابع اطلاعاتی این کشور از احتمال مرگ "حمزه بن لادن" پسر "اسامه بن‌لادن" رهبر القاعده خبر داد.

ان بی سی نیوز افزود: این حمله با مدیریت آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) صورت گرفته است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا ۱۰ اسفند ۹۷ اعلام کرده بود: هرگونه دادن اطلاعاتی که منجر به بازداشت حمزه بن لادن شود، یک میلیون دلار پاداش دریافت می کند.        

حمزه، پیش تر تهدید کرده بود؛ برای انتقام خون پدرش که در مه ۲۰۱۱ (اردیبهشت/ خرداد ۱۳۹۰) در عملیات نیروهای ویژه آمریکا کشته شد، به خاک و منافع ایالات متحده حمله خواهد کرد.

حمزه متولد سال ۱۹۸۹ شهروند سعودی است که با دختر «محمد عطا» رباینده اصلی هواپیماهای مسافربری آمریکا در ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ و مغز متفکر حملات به برج دوقلوی مرکز تجارت جهانی، ازدواج کرده است.

بر اساس نامه اسامه بن لادن که از ساختمان «ابیت آباد» پاکستان که در آن کشته شد به دست آمده، بنیانگذار القاعده، پسرش را برای جایگزینی خود و رهبری این گروه آماده می کرد.