مدیر جامعة الزهرا(س) گفت: بر اساس دستورات اسلام دوستی و محبت در محیط خانوادگی سبب کاهش اختلافات و تلخی‌های خانوادگی می‌شود و اگر عشق در بین اعضای خانواده وجود داشته باشد بسیاری از گرفتاری‌ها و مشکلات خانواده‌ها برطرف می‌شود.

به گزارش مرور نیوز، حجت‌الاسلام‌ سیدمحمود مدنی ظهر امروز در جلسه منشور فاطمی بر مبنای سیره حضرت زهرا (س) که در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد، با بیان اینکه در روایتی ذکر شده امام حسن(ع) و امام حسین(ع) سرور جوانان در بهشت هستند اظهار کرد: اهل بهشت از وجود امام حسن(ع) و امام حسین(ع) بهره مند می‌شوند به طوری که این دو امام بزرگوار سرور و در جایگاه بالاتری نسبت به آنها قرار دارند.

وی با اشاره به ویژگی‌های خانواده‌ها گفت:‌ در خانواده سلطه‌مدار یک نفر حاکمیت دارد و زور و قدرت خود را بر خانواده اعمال می‌کند این الگوی خانوادگی موفق نخواهد بود.

مدیر جامعة الزهرا(س) خاطرنشان کرد: خداوند همسر را مایه آرامش انسان قرار داده تا به این وسیله محبت و انس در بین انسان‌ها برقرار شود بنابراین نوع دیگر از روابط خانواده‌ها بر اساس محبت و مودت است به طوری که پایه بسیاری از امور را محبت تشکیل می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس فرامین و دستورات اسلامی باید با یکدیگر مهربان باشیم و با دوستی با یکدیگر رفتار کنیم به طوری که پیامبر اکرم(ص) می‌فرمایند به جز دوستی نزدیکان برای پاداش رسالت خود چیزی طلب نمی‌کنم.

مدنی با اشاره به اهمیت محبت در محیط خانواده گفت:‌ دوستی و محبت در محیط خانوادگی سبب کاهش اختلافات و تلخی‌های خانوادگی می‌شود اگر عشق در بین اعضای خانواده وجود داشته باشد بسیاری از گرفتاری‌ها و مشکلات خانواده‌ها برطرف می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مودت شامل اظهار و بیان محبت است و اسلام از مسلمانان خواسته در محیط خانوادگی این امر را به تحقق برسانند و از مخفی کردن محبت آنها را بازداشته است.

مدیر جامعة الزهرا(س) عنوان کرد: امام خمینی(ره) با وجود آنکه دارای مقام اجتهاد و عالم بودند ولی با همسر خود بسیار مهربان بودند و نسبت به ایشان محبت داشتند امام علی(ع) نیز با حضرت زهرا(س) بسیار با محبت رفتار می‌کردند بنابراین بانوان باید به گونه‌ای در دل همسرانشان جلوه کنند که زمینه ابراز محبت برای آنها فراهم شود.