مثلث فرهنگی شورا در انتظار معاون فرهنگی مخالف کلایی !

به گزارش مرور نیوز از مشهد، در حالی که برخی از اعضای شورای شهر مشهد دارای سوابق فرهنگی و مطبوعاتی بوده و هستند اما پس از انتخاب حیدری به عنوان رییس شورا، احسان اصولی جوان به ریاست کمیسیون فرهنگی شورا برگزیده شد

فقط چند روز پس از انتصاب اصولی به عنوان رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر مشهد که به نوعی سیاستگزاری فرهنگی کلانشهر مذهبی جهان، مشهد را عهده دار است، احسان اصولی به عنوان مدیر دفتر بنیاد فرهنگی اصناف در استان خراسان رضوی هم منصوب شد!

اما بواقع این انتصاب عضو شورا پس از انتخاب وی به عنوان رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر که طبیعتا مستقیم و غیرمستقیم، بودجه ها و اختیارات خاصی دارد چه معنایی دارد؟!

با این حساب طبق پیش بینی پیشین تابناک رضوی نسخه مدنظر فرهنگی برخی اصلاح طلبان برای مشهد با انتصاب م شریفی از جهاد دانشگاهی به عنوان معاون فرهنگی شهرداری مشهد کامل می شود.

جالب اینکه علاوه بر مخالفت جوانترین عضو شورای شهر مشهد با شهردار شدن کلایی، نام م. شریفی که گزینه شوراییان ذی نفوذ برای احراز جایگاه معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری به نظر می رسد هم در نامه افشاگرانه نامزد اقتصاددان شورا مستقیما ذکر شده بود!!!

کلایی که برای سکانداری شهرداری از برنامه متناسب و اقبال بالایی برخوردار بود، درباره عدم انتخابش تصریح کرد:

" الف) عدم حمایت جوان ترین عضو شورا از ما، آن هم در میانه راه، علی رغم نظر اولیه و تشکیل گروهی برایِ دادنِ "رای منفی به ما" توسط ایشان در شورا. ایشان معتقد بود دو بزرگوار دیگر، مناسب این سمت اند و در هیچ مرحله ای به ما رای نداد.

ب) ارایه اطلاعات نادرست و بی پایه و شایعه پراکنی و تشکیل جلسات سلبی و کمپینِ "نه به کلایی" توسط اتاق فکری متشکل از برخی بزرگواران. این فرایند در کنار کمپین های مجازی از طریق گفتگوی حضوری، سعی در خالی کردن دل منتخبین داشت که موفق هم شد. در این زمینه، از آقایان "م.شریفی" و "س.ساکت"، به واسطه تهمت ها و شبهه پراکنی های شان هیچ گاه نخواهم گذشت... "