سرپرست به نشر (انتشارات آستان قدس رضوی) از اجرای طرح کشوری و سراسری پاییزه کتاب همزمان با کتاب فروشی های سراسر کشور در 6 فروشگاه کتاب و محصولات فرهنگی این انتشارات در مشهد و تهران خبر داد.

به گزارش مرور از مشهد، سید احمد میرزاده با تأکید بر اهمیت ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در کشور اظهار داشت: در سال جاری اقدامات متعدد و مؤثری در راستای تسهیل تهیه کتاب برای اقشار مختلف جامعه و تشویق آنان به خرید کتاب و محصولات فرهنگی به انجام رسیده است که از آن جمله باید به طرح های «عیدانه کتاب» و «تابستانه کتاب» اشاره کرد.

وی ادامه داد: طرح «پاییزه کتاب» نیز که به سبب استقبال خوب مردمی از 2 طرح پیشین به مرحله اجرایی رسیده است، دیگر اقدام فرهنگی و ترویجی در حوزه کتابخوانی محسوب می شود که با پیش بینی تأثیر فوق‌العاده‌ بر بازار نشر، از 24 آبان ماه به مدت یک ماه در کتاب فروشی های سطح کشور اجرا می شود.

سرپرست انتشارات آستان قدس رضوی با اعلام خبر مشارکت «به نشر» در این طرح ملی، افزود: با شرایط در نظر گرفته شده در «پاییزه کتاب»، مخاطبین و علاقه مندان کتاب های این انتشارات می توانند از ۲۰ درصد تخفیف ویژه کتاب های عمومی و ۲۵ درصد تخفیف های کودک و نوجوان در این طرح برخوردار شوند.

وی بازه زمانی یک ماهه فرصت را مناسب کتابخوان ‌ها برای تهیه کتاب‌های مورد نظر خود با استفاده از تخفیف های در نظر گرفته شده در این طرح دانست و گفت: «پاییزه کتاب» در6  فروشگاه انتشارات آستان قدس رضوی در شهرهای مشهد و تهران به اجرا می رسد.

میرزاده خاطرنشان کرد: این طرح در فروشگاه کتاب به نشر در تهران به نشانی خیابان انقلاب، روبروی درب دانشگاه تهران و فروشگاه های مشهد شامل، فروشگاه مرکزی واقع در خیابان امام خمینی(ره)، مقابل باغ ملی، فروشگاه شماره 7واقع در بلوار سجاد، چهارراه بزرگمهر مقابل بانک ملی، فروشگاه شماره 9 وقع در بلوار امامت، نبش امامت 8، فروشگاه شماره 3 واقع در خیابان دانشگاه ابتدای کفایی، جنب بانک سپه و فروشگاه شماره5 واقع در خیابان خواجه ربیع، جنب آرامگاه خواجه ربیع اجرا می شود.

لازم به ذکر است طرح «پاییزه کتاب» همزمان با بیست و چهارمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از  ۲۴ آبان‌ماه تا ۲۴  آذرماه در کتاب‌ فروشی ‌های عضو این طرح اجرا می‌شود و سقف مجاز خرید برای هر خریدار حداکثر یک میلیون ریال است که خریدار می‌تواند در یک و یا چند نوبت و از چند کتاب‌فروشی عضو این طرح، آثار مورد نیاز خود را خریداری کند.