رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز گفت: هر نوع قرارداد و تفاهم نامه بین تجار خوزستانی و عراقی باید با تایید و پشتیبانی اتاق های بازرگانی دو طرف صورت گیرد.

به گزارش مرور نیوز، شهلا عموری در نشست با هیات تجار عراقی از شهر حله و ناصریه عراق اظهار کرد: برای حضور تجار عراقی در نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری خوزستان به اتاق های بازرگانی کشور عراق دعوت نامه ای ارسال شد که هیات تجاری حسب تخصص های خود در نمایشگاه حضور یافتند.

هیات های تجاری عراقی از شهرک های صنعتی، ظرفیت ها و کارگاه های تولیدی استان بازدیدی داشتند و حسب تخصص های خود به نتایجی دست یافتند.

اگر قرار باشد کالایی از استان خوزستان به کشور عراق صادر شود باید همکاری کشور عراق و اتاق بازرگانی های این کشور با تجار خوزستانی مشخص شود.

همچنین قراردادهایی که فی مابین تجار عراقی و خوزستانی منعقد می شود باید با تایید اتاق های بازرگانی دو طرف و پشتیبانی این اتاق ها انجام شود.

در این نشست صلاح طریفاوی، نایب رئیس اتاق بازرگانی حله نیز گفت: با توجه به موقعیت جغرافیایی شهر حله که در منطقه ای استراتژی و نزدیک به شهرهای بغداد، کربلا و نجف قرار دارد، فضای  تجاری و اقتصادی  این شهر بسیار مناسب است.

وی افزود: در این شهر یک هزار و 200 کارگاه فعال است که و کارگاه های بسیاری به دلیل مشکلات ساختاری و همچنین کاهش تولید به دلیل ورود کالای ارزان قیمت از کشور ترکیه متوقف و تعطیل هستند.

طریفاوی گفت: با تعامل بیشتر با تجار خوزستانی می توان کالای ایرانی را جایگزین کالاهای کشور ترکیه کرد و با همکاری نزدیکتر و تولید کالای با کیفیت و با قیمت مناسب در کشور ایران می توان کالای ایرانی را بیشتر از کالای چینی و ترکیه ای در بازار عراق داشته باشیم.

نایب رئیس اتاق بازرگانی استان بابل ادامه داد: از بازرگانان خوزستانی تقاضا داریم که جهت بررسی توانایی ها و احتیاجات ما از کشور عراق بازدیدی داشته باشند تا  فرصت های سرمایه گذاری را در این کشور شناسایی کنند.

وی تصریح کرد: اتاق بابل با تمام توان و پذیرش تجار ایرانی از همکاری های مشترک استقبال می کند و اگر بتوانیم نمایشگاه تخصصی یا عمومی مشترک برای معرفی توانایی ها و ظرفیت ها داشته باشیم، می تواند مفید و ثمربخش باشد.

طریفاوی تاکید کرد: می توانیم هر یک از تجار و سرمایه گذاران ایرانی که بخواهد در کشور عراق و استان بابل بخواهد سرمایه گذاری کند، از نظر امنیت سرمایه تضمین کنیم.

در این نشست متخصصان حوزه واردات مواد ساختمانی، کالای پزشکی، محصولات غذایی، وسایل خانگی،  محصولات کشاورزی و خرما حضور داشتند که با همتایان خوزستانی خود بحث و مذاکره کردند.