نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون گفت: لایحه هوای پاک در خصوص آلاینده‌ها صنایع در کمسیون کشاورزی به تصویب رسید که بر اساس این قانون که در مجلس نیز تایید می‌شود کارخانه‌ها و تاسیسات پیش از راه اندازی باید مجوز لازم را از محیط زیست اخذ کنند.

به گزارش مرورنیوز، جواد کاظم نسب‌الباجی شامگاه پنجشنبه در حاشیه بازدید وزیر صنعت، معدن تجارت از شهرکهای صنعتی اهواز گفت: کارخانه‌هایی که فعالیت آن‌ها با آلایندگی همراه است نیز تعطیل خواهد شد و خسارت آن‌ها به حساب خزانه دولت پرداخت خواهد شد و سپس به حساب سازمان محیط زیست واریز می شود تا در راستای رفع آلایندگی‌ها هزینه شود.

وی ادامه داد: از وزیر درخواست شد برای تبدیل شدن صنایع خوزستان به صنایع سبز، نگاه ویژه‌ای به استان داشته باشد و در این زمینه اعتباراتی را به خوزستان اختصاص دهد.

وی گفت: همچنین از وزیر صنعت معدن و تجارت که به خوزستان سفر کرده است خواستیم توجه بیشتر به صنایع مادر نمایند تا مردم از خدمات این صنایع بهره بیشتری ببرند.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی گفت: صنایع و کارخانه‌ها باید حق و حقوق آموزش و پرورش و دیگر سازمان‌ها و ارگان‌های مرتبط را پرداخت کنند. 

وی افزود: مدیران این سازمان باید مطالبه‌گر باشند و از حق خود در خصوص اخذ عوارض از صنایع، دفاع کنند و ما نیز به عنوان نمایندگان استان در کنار آن‌ها خواهیم بود.

الباجی اظهار کرد: در سفر وزیر صنعت، معدن و تجارت به استان خوزستان چند موضوع مورد اشاره قرار گرفت که از جمله آن‌ها می توان به تاسیس شهرک‌های صنعتی در شهرستان‌های باوی و کارون اشاره کرد. 

وی افزود: در این سفر موضوع شرکت گروه ملی که در حال حاضر با 20 درصد ظرفیت خود فعالیت می کند مطرح و درخواست داده شد مدیریت این شرکت از قوه قضایی خارج و به بانک ملی سپرده شود.