دبیر آموزش، تعالی و بلوغ کسب و کار‌ منطقه آزاد اروند از اختصاص 20 میلیارد ریال اعتبار به منظور توسعه آموزش و پرورش شهرستان‌های آبادان و خرمشهر خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، سید علی موسوی در سومین نشست شورای آموزش و پرورش در منطقه آزاد اروند اظهار کرد: 500 درصد از اعتبارات اختصاص یافته طی یک ماه آینده در اختیار ادارات آموزش و پروش شهرستان‌های آبادان و خرمشهر قرار می‌گیرد و مابقی نیز در سال آینده پرداخت می‌شود.

وی در ادامه از تشکیل کارگروه‌های سه گانه برای ارتقای شاخص‌های علمی و آموزشی در منطقه آزاد اروند خبر داد و گفت: این کارگروه‌ها شامل کارگروه پرورشی، فرهنگی و تربیت بدنی با 16 نفر عضو، عمران و توسعه فضاهای آموزشی با 9 عضو و آموزش و توانمندسازی علمی با 17 عضو از ادارات آموزش و پرورش آبادان، خرمشهر و اروندکنار است.

موسوی افزود: این کارگروه چارچوب کلی تدوین برنامه توسعه پنج ساله آموزش و پروش منطقه آزاد اروند را برعهده دارد و پس از جمع بندی برنامه‌ها در ابتدای سال آینده کارگروه تلفیق تشکیل تا سیاست‌های کلی آموزش و پرورش منطقه تدوین شود.

وی افزود: از سال آینده تحصیلی برنامه‌های آموزشی در منطقه آزاد اروند بر اساس برنامه پنج ساله تدوین شده اجرا می‌شود.

دبیر آموزش، تعالی و بلوغ کسب و کار‌ها منطقه آزاد اروند، آموزش مبتنی بر ارزش‌های اسلامی، محور قرار دادن آموزش پیش دبستانی، هوشمندسازی واحدهای آموزش، تاکید بر مهارت‌های فنی و حرفه‌ای رسیدگی به مشکلات رفاهی فرهنگیان را از اهداف کلی برنامه‌های مورد نظر این کارگروه‌ها نام برد.

وی از آموزش 600 نفر از دانش آموزان شهرستان‌های آبادان و خرمشهر در کلاس‌های فنی و حرفه‌ای خبر داد و اظهار داشت: اکثر این دانش آموزان از خانواده‌های کم برخوردار و محروم هستند.

موسوی از پذیرش 800 نفر دانش آموزان آبادانی و خرمشهری در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی خبر داد و گفت: 34 نفر از این دانش آموزان در رشته‌های پزشکی قبول شدند.

وی افزود: سازمان منطقه آزاد اروند توجه خاصی به حاشیه شهر و شهرهای اروندکنار و چوئبده دارد و از این رو سرانه دانش آموزی به این مناطق اختصاص می‌یابد.