نماینده مردم بندر ماهشهر، امیدیه، هندیجان و بندر امام خمینی(ره) خطاب به رئیس جمهور گفت: با "فریز قانون"، اقدام و عمل انجام نمیشود؛اجرای تمهیدات قانونی مجلس را دستور کار قرار دهید.

به گزارش مرورنیوز، علی گلمرادی در تذکر پیش از دستور عصر امروز صحن علنی مجلس، افزود: خانه ملت با مُهر تائید بر تبصره ٣۵ لایحه اصلاح قانون بودجه سال ٩۵ کل کشور، مقرر کرد سود تسهیلات غیرجاری تا ۱۰۰میلیون تومان از منابع حاصل از تسعیر ارزی پرداخت شود، لیکن با وجود تمهید شفاف قانونی، اراده ای بر اجرای قانون در مجموعه تحت امرتان نیست.

رئیس کمیته نیرو کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد: آقای رئیس جمهور! به تیم اقتصادی تان یادآور شوید که تبصره ٣۵ اصلاح بودجه ٩۵ "معامله پایاپای ملی" است، یعنی اینکه؛ در صورت اجرای مصوبه، هم  بانک‌ها به سود خود می‌رسند و هم مردم نیز از زیر فشار وام خارج می‌شوند. این مصوبه تا آخر سال‌جاری اعتبار دارد، لذا به دولتمردان تحت اَمر بفرمائید آئین نامه اجرایی قانون مذکور را از فریز خارج نموده و آن را به بانکهای عامل ابلاغ نمایند تا که قریب به ٢۵ میلیون پرونده بانکی مختومه شوند.

خوزستانی اقدام و عمل میخواهند،نه اعتراف!

نماینده جنوب خوزستان در مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهار داشت: آقای رئیس جمهور! اعتراف به مظلومیت خوزستانی ها کافی نیست، اقدام و عمل می خواهیم!

گلمرادی خطاب به رئیس جمهور  یادآورشد: در آخرین سفرتان به خوزستان با صدای رسا فرمودید؛ در مناطق صنعتی و نفتخیز کشور، نباید فقط دود و بدبختی این صنایع شامل حالِ مردمان شود و این یعنی اعتراف صریح مُجری قانون اساسی در قامت رئیس جمهوری به عدم اجرای واقعی بند نهم اصل سوم قانون اساسی!

عضو کمیسیون انرژی مجلس افزود: آقای رئیس جمهور! دلیل اصلی عدم اجرای بند نهم اصل سوم قانون اساسی در خوزستان که شاه بیتِ آن رفع تبعیضات ناروا و ایجاد امکانات عادلانه برای همه آحاد جامعه است، "کشیدنِ تُرمُز دَستی" برای مدیران مُتخصص  بومی از یک سوی و گُسیلِ مدیران پروازی سفارشی بی تعهد در حوزه صنعت و انرژی، از سوی دیگر است.

خوزستانی ها بودجه صدقه ای نمیخواند!

نماینده مردم بندر ماهشهر، امیدیه، هندیجان و بندر امام خمینی(ره) در بخش دیگری از تذکر خود به رئیس جمهور در صحن علنی مجلس خواستار پایان نگاه صدقه ای دولتمردان به موضوع بودجه خوزستان شد و گفت: بودجه گردان های دولت شما به پشتوانه ی چه منطق و انگیزه ای بودجه امسال خوزستان را کمتر از سال قبل میبندند و برخی استان های نورچشمی را ٢برابر افزایش می دهند؟!

گلمرادی در همین راستا خطاب به رئیس جمهور با طرح این پرسش که سهم قانونی ٢درصد نفت خوزستان کجا و چگونه هزینه می شود؟ ، افزود: وزارت نفت پروژه‌ های ملی را تعریف کرده و منابع مالی آن را از همان 2 درصد تخصیص می‌ دهد که این یک کلاهبرداری قانونی است و پولی که به استان خوزستان اختصاص داده می‌شود، دل بخواهی است.

نماینده جنوب خوزستان در خانه ملت خطاب به رئیس قوه مجریه اذعان کرد:

اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی می‌بایست هدف اصلی دولت باشد و این تنها راه عبور از مشکلات موجود می‌باشد.

گلمرادی در قامت نماینده مردم در مجلس به بیان دغدغه های امروز مردم پرداخت و به رئیس جمهور یادآورشد: مردم بسیار نگران هستند؛پس بخاطر انتخابات ریاست جمهوری هم که شده با اجرای عملی اقتصادی مقاومتی هم به خودتان رحم کنید و هم به مردم نجیب.