مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: بعد از ظهر امروز مجددا شاهد پدیده گرد و خاک در اهواز و نوار مرزی خواهیم بود.

به گزارش مرور نیوز، کوروش بهادری اظهار کرد: امروز یک توده گرد و در کشور عراق شکل گرفته و پیش بینی می‌شود این توده گرد و غبار از بعد از ظهر امروز (9 بهمن ماه) و حوالی ساعت 15، اهواز و نوار مرزی خوزستان را تحت تاثیر قرار دهد.

وی افزود: بنابراین پیش بینی می‌شود عصر امروز نیز مجددا شاهد پدیده گرد و خاک در اهواز و نوار مرزی استان از جمله شهرستان های آبادان، خرمشهر و دشت آزادگان باشیم که این پدیده دید افقی را به 3 تا 4 کیلومتر کاهش می‌دهد.

 مدیرکل هواشناسی خوزستان ادامه داد: وقوع پدیده گرد و خاک در عصر امروز به شدت این پدیده در روز گذشته نخواهد بود و منشا این پدیده نیز برخلاف روز گذشته، تنها کانون‌های خارجی در کشور عراق است.

 بهادری با اشاره به وضعیت کنونی هوای اهواز تصریح کرد: اکنون تنها شاهد ذرات معلق در هوای اهواز هستیم که در صورت بارندگی این ذرات از بین می روند.

 وی عنوان کرد: طبق مدل های هواشناسی از امشب تا صبح فردا انتظار بارش های پراکنده و رگباری در برخی نقاط استان خوزستان به ویژه مناطق شمالی و ارتفاعات را داریم.  در روزهای دوشنبه و سه شنبه نیز جوی نسبتا پایدار خواهیم داشت و از بعد از ظهر چهارشنبه نیز یک سامانه بارشی وارد خوزستان خواهد شد.

 مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: در شبانه روز گذشته دهدز با 6 درجه و رامهرمز با 21 درجه سانتی گراد به ترتیب خنکترین و گرمترین نقاط استان خوزستان گزارش شدند. تغییرات دمای هوای امروز اهواز نیز بین 10 تا 17 درجه سانتی گراد در نوسان خواهد بود.