مدیر کل مدیریت بحران استان خوزستان گفت: انتظار می‌رفت پیش‌بینی‌های لازم توسط ادارات آب و برق می‌شد و گزارش‌های به مدیریت بحران اعلام می‌شد اما هیچ‌کدام از این حوزه‌ها گزارشی به مدیریت بحران ارائه نکردند .

به گزارش مرورنیوز، هاشم بالدی عصر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه شرایط امروز را بحران تعریف نمی‌کنم اظهار کرد: متاسفانه با یک مه مقطعی 11 شهرستان دچار قطعی برق و آب می‌شوند و این مساله آن‌قدر مهم می‌شود که وزیر نیرو وارد استان می‌شود.

وی خطاب به مدیران حوزه برق استان با بیان اینکه چنانچه سیل یا زلزله اتفاق می‌افتاد مدیران این حوزه چگونه می‌خواستند شرایط را مدیریت  کنند تصریح کرد: 15 روز پیش گرد و غبار با غلظت بالا اتفاق افتاد و تاسیسات برق را نیز متاثر کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استان خوزستان گفت: انتظار می‌رفت مدیران حوزه برق بر اساس اولویت‌بندی شست‌و‌شوی مقره‌ها را در ماه‌های مختلف سال  در دستور کار خود قرار می‌دادند .

بالدی توضیح داد: در بحران قبلی به منظور رسیدگی به مشکل بحران پیش آمده تانکرهای آب و آتش‌نشانی مورد نیاز را از پتروشیمی ها تامین کردیم و در اختیار برق منطقه‌ای و توزیع برق قرار دادیم.

وی تاکید کرد: طبق قانون مدیریت حوزه برق هر مدت یک‌بار، باید شبکه را شست‌و‌شو کرده و چنانچه خطی دچار اشکال شده باشد در دستور اصلاح قرار می‌داد.

بالدی با اشاره به سوال مورد نظر عموم مبنی بر اینکه بحران قطعی برق تا چه زمانی ادامه دارد خطاب به شرکت توزیع نیروی برق بیان کرد: اگر قضیه قطعی برق در فصل تابستان اتفاق می‌افتاد به طور حتم حتی سلامت مردم نیز متاثر می‌شد.

وی با بیان اینکه اگر برق قطع شود دیگر قطعی آب قابل پذیرش نیست تشریح کرد: در اهواز به دلیل وجود برق اضطراری آب قطع نشد اما بقیه شهرها با مشکل قطعی آب مواجه شدند.

بالدی با اشاره به مشکلات کلان‌شهر اهواز عنوان کرد: شهری که تصفیه خانه آن 70درصد آب مورد نیاز شهر  اهواز را تامین می کند دیگر ربطی به مدیریت بحران ندارد و یک بحث تخصصی است .

وی افزود: تصفیه خانه اهواز، آب مورد نیاز را تا انتهای کوت‌عبدالله را نیز تامین می‌کند که این از نظر پدافند غیر عامل مورد پذیرش نیست.

بالدی گفت: در بحث پیشگیری هر دستگاهی باید رابطی بین مدیریت بحران و پدافند غیر عامل دارد که ابتدا بتواند بحران خود را حل کند و سپس استان وارد شود.

وی با اشاره به سطح‌بندی مشکلات و اینکه قرار نیست مدیریت بحران استان برای یک شهرستان امکانات خود را بسیج کند.

بالدی با بیان اینکه مدیریت بحران شهرستان به عهده فرمانداران است توضیح داد: اگر فرماندار نتوانست از عهده مشکلات بر آید و حادثه بالاتر از توان شهرستان است، شهرستان‌های معین برای کمک وارد می‌شوند و اگر شهرستان‌های معین نتوانستند در این صورت است که مدیریت بحران استان وارد می‌شود و این تعریف مدیریت بحران است.

وی با ابراز تاسف از اینکه برای هر حادثه‌ای شورای بحران تشکیل می‌شود و انتظار پاسخگویی مدیریت بحران را دارند تصریح کرد: آیا بنده باید پاسخگویی برق، آب و... باشم یا مشکلات این حوزه‌ها مربوط به مدیران آنها است اگر من پاسخگو باشم پس وظیفه آنها چیست؟

بالدی با اشاره به گرد و غباری که اوایل ماه جاری اتفاق افتاد و سبب قطعی برق در برخی از نقاط استان شد تاکید کرد: انتظار می‌رفت پیش‌بینی‌های لازم توسط ادارات آب و برق می‌شد و گزارش‌های به مدیریت بحران اعلام می‌شد اما هیچ‌کدام از این حوزه‌ها گزارشی به مدیریت بحران ارائه نکردند تا بر اساس آن تصمیماتی گرفته شود.

مدیریت بحران استان خوزستان در پایان با بیان اینکه ستاد بحران بدون اطلاعات اولیه چگونه می‌تواند تصمیم‌گیری کند تاکید کرد: در شرایط بحران هر دستگاهی موظف است پیش‌بینی اصلاح یا مدت زمان اصلاح مورد بحران را اعلام کند.