بیمارستان صحرایی نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران از سوی پایگاه دریایی خرمشهر شامگاه سه شنبه در مسیر بازگشت زائران اربعین حسینی در مرز شلمچه راه اندازی شد.

به گزارش مرور نیوز، فرمانده پایگاه دریایی آبادان- خرمشهر شامگاه سه شنبه در آئین راه اندازی بیمارستان صحرایی نیروی دریایی ارتش گفت:نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی براساس مسئولیتی که در منطقه خوزستان به ویژه آبادان و خرمشهر دارد، این بیمارستان را در راستای خدمات رسانی به زائران حسینی که از کربلا به ایران باز می گردند، راه اندازی کرد.

ناخدا یکم عرشه ستاد نادر حمودی افزود:در این بیمارستان تیم اداره بهداشت درمان نیروی دریایی با کمک 25 پرسنل در این بیمارستان صحرایی به ارائه خدمات می پردازند، که از این جمع، یک پزشک عمومی، یک پزشک متخصص، 2 پرستار زن ، 2 پرستار مرد به ارائه خدمات درمانی به صورت سرپایی می پردازند.

وی اظهار کرد: سه دستگاه آمبولانس که یکی از آنها مخصوص طب و پیشگیری است نیز در محل در استقرار بیمارستان صحرایی نیروی دریایی مستقر شده اند.

به گفته وی این بیمارستان صحرایی از امروز تا پنجم آذرماه برای ارائه خدمات به زائران دایر است و محل استقرار این بیمارستان در کریدور اصلی بازگشت زائران به کشور پیش بینی شده است.

مرزهای شلمچه و چذابه در استان خوزستان از مبادی تردد زائرا ن اربعین حسینی به عراق است.