در راستای تحقق ماموریت پژوهشگاه نیرو برای گسترش تحقیقات منسجم و هدفمند در صنعت برق و انرژی کشور و به منظور ارتقای روحیه نشاط و خودباوری متخصصین این حوزه، تفاهم‌نامه همکاری میان پژوهشگاه نیرو و دانشگاه بوعلی سینا منعقد شد.

به گزارش مرور نیوز، این تفاهم‌نامه با هدف همکاری آموزشی ـ ‌پژوهشی بین دکتر گئورک قره‌پتیان معاون پژوهشی پژوهشگاه نیرو و دکتر حسن ختن‌لو، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه بوعلی سینا مبادله شد.

به‌ منظور استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های دانشگاه و تشریک مساعی برای گسترش تحقیقات هدفمند در توسعه دانش و فناوری موردنیاز صنعت برق کشور، این تفاهم‌نامه جهت ارائه خدمات مشاوره‌ای و انجام پروژه در زمینه‌های توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر با تاکید بر مسائل نانوفناوری. آنالیز، طراحی و ساخت مبدل‌های حرارتی. بهینه‌سازی و ممیزی انرژی با تاکید بر مسائل زیست محیطی به امضاء رسیده است. 

قره‌پتیان، معاون پژوهشی پژوهشگاه نیرو در جلسه امضای تفاهم‌نامه اظهار کرد: رویکرد پژوهشگاه نیرو، بهره‌مندی از توان دانشگاه‌ها متناسب با فعالیت‌ها و رشته‌های علمی آن دانشگاه است که در مورد این تفاهم‌نامه، رویکرد ما در حوزه‌های توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر و به خصوص فناوری نانو، طراحی و ساخت مبدل‌های حرارتی و بهینه‌سازی و ممیزی انرژی با تاکید بر مسائل زیست‌محیطی بوده است.

حسن ختن‌لو، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه بوعلی سینا نیز ضمن اشاره به سابقه نیم قرن فعالیت دانشگاه بوعلی سینا به عنوان مجموعه جامع در حوزه‌های علوم مهندسی، پایه و سایر علوم، به جایگاه مهم علمی این دانشگاه به خصوص در حوزه تحصیلات تکمیلی اشاره کرد.

وی افزود: دانشگاه بوعلی در قالب مرکز رشد شرکت‌های متعدد دانش‌بنیان و فناور را در کشور توسعه داده و رویکرد جدید دانشگاه، تجاری‌سازی و کاربردی‌سازی پژوهش‌هاست که امضای این تفاهم‌نامه نیز در همین راستا است.