ستاد توسعه فناوری مواد و ساخت پیشرفته معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری به زودی دوره‌های بین‌المللی در حوزه صنعت ساخت افزایشی را برگزار می‌کند.

به گزارش مرور نیوز، دوره‌های بین‌المللی I3DL برای آموزش فناوری ساخت افزایشی (چاپ سه بعدی) در ایران برگزار می‌شود. به منظور توسعه آموزش و توانمندسازی جامعه در زمینه فناوری ساخت افزایشی برنامه ملی ساخت افزایشی (برنامه اجرایی ستاد توسعه فناوری مواد و ساخت پیشرفته در زمینه ساخت افزایشی) اقدام به برگزاری دوره‌های مشترک با موسسه زامستک اتریش در زمینه آموزش مهارت‌های فناوری ساخت افزایشی کرده است. این دوره‌ها در 12 بخش و از سطح مبتدی تا پیشرفته بوده و 5 گواهینامه بین‌المللی در 5 سطح برای شرکت‌کنندگان صادر خواهد شد. این دوره‌ها برای تمام اقشار جامعه از دانش‌آموزان و دانشجویان تا اساتید دانشگاه، شرکت‌ها، صنعتگران و متخصصان قابل استفاده است.

به طور مشخص گروه‌های زیر از این دوره‌ها می‌توانند استفاده کنند: «شرکت‌ها و متخصصینی که خواستار در اختیار گرفتن فناوری سه بعدی و کسب دانش فنی مربوطه هستند»، «فناوران، جواهرسازان، طراحان و هنرمندان»، «صاحبان چاپگرهای سه بعدی با قصد بهینه‌سازی محصول و نتایج»، «مشتریانی که قصد خرید چاپگر سه‌بعدی دارند و در روند خرید و تصمیم‌گیری، نیازمند دانش و آموزش هستند»، «محققان دانشگاهی که خواستار تجهیز آزمایشگاه یا پژوهشگاه خود با استفاده از قطعات، ابزارها و تجهیزات غیر مرسوم و سفارشی هستند»، «کارآفرینان استارتاپ‌ها، فارغ‌التحصیلان و مربیانی با هدف کسب یک تخصص جدید و فرصت‌های شغلی جذاب»، «کارآموزان، دانش‌آموزان و دانشجویانی که دوره‌های آموزشی کامپیوتر را گذرانده و به دنبال انتخاب حوزه تخصصی هستند» و «استادان دانشگاه، معلمان، مربیان فناوری و تکنسین‌های آزمایشگاه و افرادی که مایل هستند یک گواهینامه بین‌المللی تخصصی در زمینه چاپ سه بعدی داشته باشند».

علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به وبسایت برنامه ملی ساخت افزایشی (http://www.iran3dp.com/) زیر نظر ستاد توسعه مواد و ساخت پیشرفته مراجعه کنند.