فردیس – رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان فردیس از رایزنی برای تخلیه نخاله‌های ساختمانی شهرستان فردیس در گود کبیر رود خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، مرتضی شکوری ضمن اشاره به راهکارهای مدیریت نخاله‌های ساختمانی در سطح شهرستان، اظهار کرد: مصوبات جلسه کارگروه پسماند شهرستان و دستور دادستان مبنی بر هماهنگی با اتحادیه کامیون داران برای اتخاذ بهترین راهکار مدیریتی در حوزه نخاله ساختمانی از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی با تأکید بر اینکه مشکلات حوزه نخاله‌های ساختمانی شهرستان فردیس بررسی‌شده است، گفت: شهرداری‌های مناطق سه،۱۰، مشکین‌دشت و دهیاری فرخ‌آباد موظف شده‌اند نسبت به مکان‌یابی برای تخلیه نخاله‌های ساختمانی ویژه وانت و کامیون‌ها اقدام کنند.

شکوری بابیان اینکه تخلیه نخاله‌ها در محل مشخص‌شده با نظارت محیط‌زیست انجام می‌شود، به استفاده از تجهیزات بازیافت نخاله اشاره کرد و افزود: دهیاری فرخ‌آباد برای در تخصیص زمین و شهرداری‌های شهرستان نسبت به خرید تجهیزات اعلام آمادگی کرده‌اند .

‏رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان فردیس گفت: تخلیه نخاله در سطح شهرستان خلاف قانون است و با دستور دادستانی با افراد متخلف برخورد قانونی می‌شود.

‏وی تأکید کرد: شهروندان پیش از اقدام به ساخت‌وساز و انتقال نخاله حاصل از عملیات ساختمانی و یا تخریب باید نسبت به دریافت قبوض مربوطه از شهرداری‌ها یا دهیاری اقدام کنند.

شکوری در خصوص انتقال نخاله‌های ساختمانی به حلقه دره و گود ایرانیان، گفت:‏ با توجه به اظهارات مسئول اتحادیه کامیون داران در حال حاضر ظرفیت گود ایرانیان پرشده است و رایزنی برای استفاده از گود کبیر رود در محور شهریار - قدس در حال انجام است که امید داریم هفته آینده گود کبیر رود برای انجام این مهم در اختیار شهرستان فردیس قرار گیرد.