در ادامه این بخش اشتباهات رفتاری برخی از عروس خانم های جوان را آورده ایم که به اختلافات و ناراحتی های زیادی منجر می شوند.

به گزارش مرور نیوز،شروع زندگی مشترک دارای چالش های جدید و متفاوت است. بعد از تشکیل زندگی مشترک نه تنها زن و مرد باید با یکدیگر به تفاهم برسند بلکه زوجین باید با خانواده های یکدیگر تعامل صحیحی برقرار نمایند تا زندگی مشترکشان دچار تنش نشود. برخی از تازه عروس ها خانواده همسرشان را در نظر نمی گیرند و تنها به روابط بین خود و همسرشان اهمیت می دهند و دچار اشتباهات رفتاری فراوانی می شوند که در ادامه به بیان آنها می پردازیم، اشتباهاتی که سرآغاز بسیاری از مشکلات و اختلافات در زندگی خواهند شد.

 

سرزده به خانه والدین همسر نروید

رفت و آمد شما به منزل خانواده همسر باید اصول داشته باشد، بسیاری از عروس خانم ها تعریفی برای رفت وآمد با خانواده همسر خود ندارند هر روز به دیدار خانواده همسرشان می روند. دیدارهای مکرر، بدون هماهنگی و برنامه ریزی قبلی و غیرضروری به اختلاف و ناراحتی زیادی منجر می شود. میزان این ارتباط ها را درست مدیریت کنید، همچنین رفتن دیر به دیر به خانه آنها نیز صمیمیت رابطه ها را از بین می برد.

 

بیش از حد از خود و خانواده تان تعریف نکنید

مقایسه خانواده ها کار ناپسندی است پس در زمان حضور در خانه والدین همسر خانواده خود را با آنها مقایسه نکنید و بیش از حد از خود و خانواده تان تعریف نکنید مثلا بر سر سفره از دستپخت مادرتان تعریف نکنید ، این تعریف خوشایند خانواده همسر نیست پس کمی با سیاست رفتار کنید.

 

کمی هم در کارها کمک کنید

برای صمیمی شدن روابط خود در کارها به والدین همسرتان کمک کنید و پیشنهاد کمک دهید، بیش از حد کمک کردن نیز سبب می شود این کمک ها تبدیل به وظیفه گردد پس به اندازه کمک کنید و هنگام حضور در خانه آنها دائم ننشینید.

 

منعطف رفتار نمایید

بعد از ازدواج شما رکن اصلی خانواده تان محسوب خواهید شد و فرزندانی خوب را باید تربیت کنید پس باید رفتار بهتری داشته باشید، همه حرف ها را کنایه تصور نکنید و به خود نگیرید و هر حرفی را که می خواهید بزنید، بسنجید و منعطف باشید.

 

شوخی های نسنجیده و بی جا نکنید

اگر شوخ طبع هستید در مقابل خانواده همسر مراقب کلمات و صحبت های خود باشید و فکر نکنید هر شوخی نشان دهنده صمیمیت است، بذله گویی و شوخ طبعی زمانی موجب صمیمیت می شود که به جا و درست باشد و شما شناختی از خانواده همسرتان به دست آورده باشید.

 

خانواده همسرتان را نادیده نگیرید

نوعروس ها اگر می خواهید رابطه شما و همسرتان تیره و تار نشود، خانواده او را نادیده نگیرید و به آنها بی اعتنایی نکنید. والدین همسرتان او را بزرگ و تربیت کرده اند و برای همسرتان اهمیت دارند، بی اعتنایی به آنها برای همسر شما دردناک است و موجب می شود نه تنها رابطه شما و همسرتان بلکه رابطه شما و خانواده او دچار تنش گردد.

 

دائما گوشی در دست نگیرید

نوعروس ها زمان حضور در خانه والدین همسر آداب معاشرت را رعایت کنید و گوشی خود را کنار بگذارید و دائما در فضای مجازی و گفتگو با دوستان نباشید و کمی با آنها معاشرت و گفتگو کنید.

 

آراسته و مرتب باشید

نوعروس گرامی بعد از ازدواج هنگام حضور در خانه والدین همسر مرتب و آراسته ظاهر شوید، لباس موجه و شیک بپوشید و مرتب و تمیز باشید و از آرایش غلیظ خودداری کنید و از زیورآلات به اندازه مناسب استفاده کنید. متاسفانه برخی عروس خانم ها به دلیل احساس صمیمیت بیش از حد با خانواده همسر به لباس های خود توجهی نمی کنند، این کار اشتباه است.

 

بیش از حد به رسوم بها ندهید

بیش از حد به رسوم بها ندهید زیرا درگیر کردن خود در رسم و رسوم فشار اقتصادی و اضطراب روانی زیادی به همسر و خانواده او وارد می کند. این فشارها یا به توافق نرسیدن بر سر رسومی خاص، عاملی برای ایجاد درگیری و اختلافات جدی است.

 

مسائل گذشته را در همان گذشته رها کنید

کینه ها یکی از مهم ترین عوامل در تیرگی روابط است. کینه های دوران نامزدی را کنار بگذارید و در گذشته رها کنید. در بسیاری از مواقع عدم شناخت خانواده همسر و عروس خانم، رسم و رسومات و... موجب بروز مشکلاتی در زمان عقد و نامزدی بوده است.

 

نگاه متعصبانه و سوگیرانه نداشته باشید

ذهنیت های از پیش تعیین شده را از بین ببرید و افراد را براساس شخصیت و عملکردهایشان قضاوت کنید و بر حسب شنیده ها و دیده ها یا قالب های فکری و باورهای قدیمی، نگاه متعصبانه و سوگیرانه نسبت به اقوام همسرتان نداشته باشید.

 

پرتوقع نباشید

پرتوقعی و انتظارات رنگارنگ بی پایان عروس از خانواده همسر یا مانعی بزرگ بر سر راه روابط سالم و مثبت است پس توقعات زیادی از خانواده همسر خود نداشته باشید و فکر نکنید که آنها باید همیشه مطیع و فرمانبر خواسته های شما باشند.

 

بی موقع انتقاد نکنید

برخی از حرف ها و انتقادها را رها کنید، انتقادهای نابجا و نابخردانه یا حتی حرف های خیرخواهانه بی موقع یا از سر دلخوری چه فایده ای دارد به جز اینکه باعث کدورت، ناراحتی و دل چرکینی می شود.

وارد حریم خصوصی نشوید

کنجکاوی بیش از حد و سوال های متعدد شخصی از خانواده همسرتان تاثیر منفی در روابط دارد پس باید جلوی کنجکاوی خود را بگیرید و سوالات اضافی نپرسید، شما زمان زیادی برای آشنایی دارید پس صبر داشته باشید.

 

هر لطفی را وظیفه ندانید

برخی عروس خانم ها بسیار مغرورانه رفتار می کنند و خود را بالاتر از خانواده همسر خود می دانند. این دسته از عروس ها هر کاری که خانواده همسرشان انجام می دهند را وظیفه دانسته و تشکر و سپاسگزاری نمی کنند. استفاده از چند جمله تشکرآمیز کار سختی نیست و آنها را خوشحال می کند.

 

غیبت نکنید

عروس خانم ها لطفا از مادر شوهر و کل خانواده همسر غیبت نکنید، اگر حرف هایی که پشت خانواده همسرتان می زنید، روزی فاش شود، چیزی جز شرمندگی و ایجاد اختلافات جدید برای شما ندارد پس هرگز غیبت نکنید.