نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی گفت: آمریکا به این نتیجه رسیده که اسلام از بیرون دچار آسیب نمی‌شود و آسیب‌پذیری آن از درون است و جریان تروریستی وهابیت برای زدن ضربه به اسلام از داخل به‌وجود آمده است.

به گزارش مرور نیوز از مشهدمقدس ، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در مراسم اختتامیه چهارمین دوره اردوی کشوری راه رضوان ویژه علما و روحانیون اهل سنت اظهار داشت: معنویت جریانی است که مقصد را تعیین و باهدف می‌کند. معنویت واقعیتی است که اگر حذف شود برای زنده‌ ماندن توجیهی نداریم.

وی تصریح کرد: معنویت در دو حوزه فردی و اجتماعی بر انسان اثر می‌گذارد و در حوزه فردی معنویت به معنای مشخص شدن باورهای شخصی، در اختیار قرار گرفتن ابزار عقل، تفکر و استعداد است. معنویت را نباید در حوزه فردی محدود کرد بلکه باید در خدمت زندگی اجتماعی نیز معنویت قرار بگیرد. معنویت همچنین مادیت را در اختیار خود قرار می‌دهد.

علم‌الهدی اظهار داشت: باید معنویت را به عنوان یک انسان در خدمت خدا، دین و اصلاح اسلام قرار داد که اگر این گونه عمل نشود این معنا را دارد که در حوزه جمعی معنویت نداریم.

وی با بیان این که باید معنویت پیامبر(ص) را در زندگی گسترش داده و در عرصه اجتماعی در خدمت خدا، پیامبر(ص) و اسلام باشیم، بیان کرد: برای تحقق دو موضوع گفته شده باید موقعیت قرآن و اسلام را در دنیا شناخت و زمان‌شناس بود.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان‌ رضوی گفت: باید به اساس اسلام توجه کرد و اگر موقعیت اسلام را در نظر نگیریم نمی‌توانیم خادم اسلام باشیم. ما خادم اسلام هستیم و از این رو باید بدانیم اسلام در چه موقعیتی قرار داشته است. آمریکا به این نتیجه رسیده که اسلام از بیرون دچار آسیب نمی‌شود و آسیب‌پذیری آن از درون است و جریان تروریستی وهابیت برای زدن ضربه به اسلام از داخل به‌وجود آمده و از این جهت ما روحانیون باید برای اسلام خدمت کنیم.

وی بیان کرد: اقتضا در این موضوع است که به فکر پیامبر باشیم و به سرنوشت اسلام و پیامبر(ص) بی‌تفاوت نبوده که اگر این‌گونه باشد معنویت در زندگی اجتماعی ما وجود ندارد.