رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: با استفاده از ظرفیت بسیج برای حل مشکلات کشور نیاز به هیچ ابرقدرتی نداریم.

به گزارش مرور نیوز، سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین طی سخنانی در پیش از خطبه‌‌های نمازجمعه این هفته تهران، با بیان اینکه 37 سال از فرمان نورانی حضرت امام‌خمینی(ره) مبنی بر تشکیل بسیج گذشته است، گفت: امروز حقیقت بسیج در تمام عالم متجلی شده و این نسخه شفابخش نه تنها ملت ایران را در جهت حرکت به سمت قله‌های پیشرفت یاری نموده، بلکه الهام‌بخش تمام آزادگان جهان است. 

وی افزود: امروز حتی از کشورهای غیراسلامی به سراغ بسیج می‌آیند و قصد الگوبرداری از بسیج را دارند. 

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه بسیج ریشه در مدل حکومت‌‌داری اسلامی دارد، اظهار کرد: بسیج در تمام احکام اسلامی تجلی دارد. اگر می‌خواهیم مشکل اقتصادی را در کشور حل کنیم نیاز به مشارکت همه مردم داریم، زمانی که در جامعه بحث حمایت از محرومان و مستمندان مطرح می‌شود حمایت از آنان تکلیفی اسلامی بر گردن همه مسلمانان است. 

سردار نقدی با بیان اینکه اگر می‌خواهیم مشکلات اجتماعی را اصلاح کنیم نیاز به مشارکت همه مردم داریم، تصریح کرد: در این باره حکم اسلام اجرای امر به معروف و نهی از منکر است که آن هم یک وظیفه همگانی است و تنها بر عهده دولت‌ها نیست. 

وی با  اشاره به احکام اسلام در رابطه با جهاد و دفاع از سرزمین اسلامی، خاطرنشان کرد: وقتی احکام اسلام درباره دفاع و جهاد را ملاحظه می‌کنیم به این نکته برمی‌خوریم که هنگامی که یک کشور اسلامی مورد هجوم واقع می‌شود دفاع از کشور به عنوان یک واجب شرعی بر عهده همه آحاد جامعه است. 

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در بیان ویژگی‌های حکومت اسلامی گفت: مدل حکومت اسلامی براساس استفاده از توان تمام مردم است. مقام معظم رهبری هم مردم‌سالاری دینی را تنها منحصر به مشارکت مردم در انتخابات نمی‌دانند و خواستار مشارکت مردم در اداره تمام جامعه هستند. 

سردار نقدی ادامه داد: براساس این دیدگاه می‌توانیم با حضور مردم در مقابل تمام قدرت‌های شیطانی دنیا بایستیم و اینکه بعضی این نکته را القاء می‌کنند که باید برای پیشرفت به سراغ ابرقدرت‌ها رفت حرف غلطی است. 

وی با بیان سابقه سراسر ظلم و خیانت ابرقدرت‌ها در ایران اظهار کرد: امروز کشورهایی که در تعامل با آمریکا و ابرقدرت‌ها هستند وضع خوبی ندارند؛ برای مثال عربستان و قطر به عنوان بزرگ‌ترین صادرکنندگان نفت و گاز دنیا اگر تنها یک روز شرکت‌های خارجی از پروژه‌های نفت و گاز آنها کناره‌گیری کنند قادر به صادر کردن حتی یک بشکه نفت نیستند و کشورهای سلطه‌گر اجازه تربیت متخصصان و ایجاد صنایع پیشرفته را به این کشورها نمی‌دهند. 

رئیس سازمان بسیج مستضعفین  با اشاره به بیانات حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری درباره بسیج، تصریح کرد: بسیج کلید طلایی حل مشکلات کشور است و کلید پیشرفت کشور استفاده از توان مردم است و اگر کسی به دنبال کلید پیشرفت می‌گردد این کلید در دست مردم است. بسیج در جنگ تحمیلی نشان داد که با مدیریت صحیح و خوب می‌توان اسلام را فاتح جهان نمود و مسئولان باید بدانند که تنها با کمک بسیج می‌توان به همه تشنگان حقیقت اثبات کرد که بدون آمریکا می‌شود به زندگی مسالمت‌آمیزی دست یافت.

سردار نقدی با بیان اینکه بیش از 30 سال است دشمن تهاجم فرهنگی علیه ملت ما را آغاز کرده است، گفت: نتیجه همه تلاش‌های دشمن این است که امروز جوانان ما مشتاق شهادتند و برای حضور در جبهه مقاومت به ما اصرار می‌کنند. در ایام اربعین حسینی شاهد بودیم مردم در تهران و سایر شهرهای کشور راهپیمایی‌های میلیونی به سمت امامزادگان و بقاع متبرک داشتند.

وی با بیان اقدامات بسیج در عرصه اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: امروز بسیجیان در عرض 3 سال بیش از 230 هزار شغل بدون تحمیل کردن بودجه به دولت ایجاد کرده‌اند و با استفاده از ظرفیت بسیج برای حل مشکلات کشور نیاز به هیچ قدرتی نداریم.