دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: متاسفانه توسط مدیران ضعیف در دولت، شعار "ما می‌توانیم" کنار گذاشته شد و شعار "ما نمی‌توانیم" را سر دادند و این حرف، موجب خواب و غفلت شده است. جوانان ما اگر قدم در راه بگذارند، دشمن پشیمان خواهد شد.

به گزارش مرور نیوز، سردار سرلشکر محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام عصر روز یکشنبه ۲۴ اسفندماه در باغ موزه انقلاب و دفاع مقدس در تهران گفت: پیشاپیش ایام مبارک ماه شعبان، اعیاد فرخنده میلاد پاسداران اسلام، از اولین آنها، حضرت اباعبدالله (ع) پاسدار اسلام تا آخرین پاسدار اسلام و قرآن حضرت صاحب الامر (عج) را به شما خانواده‌های معظم و معزز شهدا، فرزندان، پدران و مادران و یادگاران شهدای عزیز دفاع مقدس تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.

رضایی گفت: به این عکس‌های شهدا که نگاه می‌کنیم، شرمنده می‌ شویم. شرمنده انسان‌های بزرگی که زمین جایی برای ماندن آن‌ها نداشت و جز با پرواز در آسمان‌ها نمی‌توانستند جای واقعی خود را پیدا کنند. به پدر و مادر و زن و فرزند بسیار علاقه‌مند بودند، اما از همه آن‌ها گذشتند تا اسلام و امام زمانشان (عج) بی سرباز و تنها نماند، ملت ایران غریب نماند و ما که باقی مانده ایم، وقتی به این تصاویر نگاه می‌کنیم جز شرمندگی و خجالت چیزی نداریم.

فرمانده سپاه در دوران دفاع مقدس گفت: در عملیات طریق القدس وقتی تعداد شهدای ما از عملیات ثامن الائمه (ع) زیادتر شده بود، با همه فرماندهان یگان‌ها خدمت حضرت امام (ره) رفتیم. قبل از دیدار با امام (ره)، به حاج احمدآقا گفتم که برخی از دوستان از رفتن برادرانشان ناراحتند و ظاهرا حاج احمدآقا این جمله را به امام (ره) گفته بود. امام صحبت‌های عجیبی کردند که در تاریخ ماندگار شده است. فرمودند که شما را خدای متعال انتخاب کرده که بیایید به اسلام کمک کنید.‌ای کاش من هم یک پاسدار بودم. دیماه ۱۳۶۰ در جمع فرماندهانی این جمله را بیان کردند که تعداد زیادی از حاضران آن جلسه از میان ما پر کشیده اند.

وی افزود: شهید، نشانگر راه خداست. شهادت راهی است که از زمین به آسمان می‌رود و سعادت بشر را رقم می‌زند. حقیقت اگر بخواهد آشکار و قابل رویت بشود، جز با نور شهادت قابل دیدن نیست. باطل اگر بخواهد از بین برود جز با خون شهید از بین نخواهد رفت. امام راحل (ره) زمانی که مبارزات و درگیری‌ها علیه طاغوت زیاد شده بود و همه به ایشان می‌گفتند که خطرناک است، فرمود بود که خون بر شمشیر پیروز است. کدام ملت است که این همه شهید تقدیم آرمانهایش نموده باشد؟ کدام تاریخ است که این همه جانفشانی یک ملت را برای اسلام و حقیقت داشته باشد و مگر می‌شود که خدای متعال به این ملت کمک نکند؟

رضایی گفت: آمریکا گمان می‌کند که ملت و دولت ایران را محاصره اقتصادی کرده است. آمریکا فکر می‌کند که ملتی که پنجاه سال تورم و گرانی و کاهش ارزش پول ملی و پایین بودن رشد اقتصادی را تحمل نموده، می‌تواند از راه محاصره اقتصادی به زانو در بیاورد. شبیه همین فکر را پس از انقلاب که ارتش ایران تضعیف شده بود کردند و صدام را جلو انداختند. مشت محکمی از سوی شهدا به دهان متجاوزان خورد و آن‌ها را از خاک ایران بیرون کرد و امروز موشک‌های ایران مثل کابوسی بالای سر ناو‌های آمریکا در خلیج فارس هستند. در آزمون جدید گمان کرده اند که ملت و دولت ایران با تحریم تجارت و ممنوعیت تردد و پهلوگرفتن کشتی‌ها و ... از پا در می‌آیند. ایران را تسلیم می‌خواهند؟ کور خوانده اند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مکتبی که شهدا به ما آموخته اند و راهی که شهدا برای ما باز کرده اند، طوری است که به فضل خدا، جوانان ما همه گره‌ها را هم باز خواهند کرد، چون تکیه جوانان ما به شهدا است. تکیه گاهشان به خستگی ناپذیری قاسم سلیمانی‌ها و شب زنده داری همت‌ها و باکری هاست. کدام کشور است که جوانانش یک شبه طوفان به پا می‌کنند. یکبار دیگر هم به فضل پروردگار متعال، جوانان انقلابی ما طوفان به پا خواهند کرد.

وی افزود: دشمنان گمان کرده اند که ملت و دولت ایران جنگ بلد است، اما اقتصاد را بلد نیست و راه پیشرفت علم و فناوری را نمی‌داند. شهید فخری زاده پاسدار بود. لباس نظامی به تن داشت، اما هم علم و هم فلسفه و هم عرفان را بخوبی آموخته بود. از همان روز‌های جوانی که در سپاه بود، به همه دوستانش، دیوان حافظ را هدیه می‌داد.

رضایی گفت: یکبار دیگر دشمنان آمده اند که ملت ایران را در اقتصاد و علم و فناوری به زانو درآوردند. ملت ایران، اما بیدار است و هشیارتر از قبل در صحنه است. حالا ببینید که جوانان روز به روز هشیارتر خواهند شد و در احیای قدرت کشور، قیامت به پا خواهند کرد. متاسفانه توسط مدیران ضعیف در دولت، شعار "ما می‌توانیم" کنار گذاشته شد و شعار "ما نمی‌توانیم" را سر دادند و این حرف، موجب خواب و غفلت شده است. جوانان ما اگر قدم در راه بگذارند، دشمن پشیمان خواهد شد.

گفتنی است در این مراسم، یادمانی از سوی خانواده شهدا و بنیاد صبح قریب به سردار رضایی اهدا شد و با حضور دکتر رضایی از چهارده خانواده شهید تجلیل شد.