داوطلب انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه ظاهر مردم، باطن مسئولان است گفت: باید باطن مسئولان اصلاح شود. باید در فضای مجازی به دنبال پلتفرم های ملی باشیم.

به گزارش مرور نیوز، سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در سلسله نشست های گفتمانی« گرا » در مورد لزوم مشارکت مردم در انتخابات گفت: مشارکت سیاسی در انتخابات تکلیف شرعی است و منجر به انجام وظیفه امت می شود. مردم با مشارکت سیاسی از آرمان های انقلاب حفاظت می کنند.

وی ادامه داد: با مشارکت حداکثری در انتخابات احتمال اشتباه مردم کمتر است. وقتی گفتمان دقیق و مشخص نداریم مردم سردرگم می شوند.

طبق قانون، نماینده مجلس جزو مقامات اجرایی است

نائب رئیس مجلس در مورد سابقه اجرایی اش گفت: طبق قانون نماینده مجلس، جزء مقامات اجرایی است. بنده قبل از نمایندگی نیز سابقه مدیریتی و اجرایی داشته ام. در مقام مقایسه خود با کسی نیستم. تفاوت من با سایر دوستان این است که بعد از اینکه رهبری بیانیه گام دوم را دادند بنده با تعدادی از اندیشمندان به برنامه اجرایی برای بیانیه گام دوم رسیدیم و بنده به عنوان نماینده این برنامه و مدیران به میدان آمده ام.

برای تغییر مدل حکمرانی کشور طراحی انجام داده ایم

قاضی زاده اظهار داشت: دولت سیزدهم، اولین دولت گام دوم انقلاب است و سنگ بنا است، اگر این سنگ بنا درست گذاشته نشود تا ثریا دیوار کج می شود. برای تغییر مدل حکمرانی کشور طراحی انجام داده ایم، معتقدیم در مدل حکمرانی ما ایراداتی وجود دارد، با ساختارهای کهنه رضاخانی مواجه هستیم که بر اساس اهداف نظام اسلامی نیست.  ارزش های حاکم بر نظام دیوان سالاری کشور با نظام ارزشی حاکم بر کشور دچار تضاد  است.

نائب رئیس مجلس در خصوص علت موافقت مجلس نهم با برجام گفت: مجلس یک سازمان متکثر است و فردی نیست، من یکی از ۲۹۰ نماینده ی مجلس نهم بودم. در بررسی  برجام تقابل بسیار جدی در مجلس وجود داشت. ۹۸ نفر از نمایندگان مخالف با برجام بودند و تلاش خود را برای جلوگیری از تصویب این معاهده انجام دادند.

قاضی زاده هاشمی اظهار داشت: ابزار های نمایندگان در مجلس محدود است، اختیارات رئیس جمهور با اختیارات نمایندگان قابل مقایسه نیست.

نماینده مردم مشهد در مورد معضلات فرهنگی گفت: در موضوعات فرهنگی همیشه در میدان رقیب بازی کرده ایم.حوزه فرهنگ نرم افزاری و بلند مدت است که با اقدامات مستقیم نمی توان مشکلات آن را حل کرد. دولت اسلامی باید محتوای فرهنگی را به صنعت فرهنگی تبدیل کند.

ظاهر مردم، باطن مسئولان است

داوطلب انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه ظاهر مردم، باطن مسئولان است گفت: باید باطن مسئولان اصلاح شود. باید در فضای مجازی به دنبال پلتفرم های ملی باشیم.

وی در مورد شاخص های رفاه و عدالت اقتصادی گفت: شرایط تحریم ها و کرونا نشان داد، کشور به سطح تاب آوری مطلوب رسیده است. با در آمد نفتی ۱۲ هزار میلیاردی توانستیم کشور را اداره کنیم و در مرحله رشد اقتصادی هستیم.

قاضی زاده هاشمی تصریح کرد: فشار حداکثری شکست خورده است و به همین دلیل دشمنان به دنبال مذاکره هستند. اقتصاد بدون نفت در سال ۹۹ رقم خورد و این پیروزی است.

نائب رئیس مجلس گفت: در مورد میزان وابستگی بخش های اقتصادی به ارزهای خارجی بررسی انجام دادیم، اقتصاد کشور حدود ۲۰ درصد به ارزهای خارجی وابستگی دارد.

وی با بیا اینکه باید به سمت اقتصاد بازار برویم گفت: باید بتوانیم تولید رقابت پذیر داشته باشیم، یعنی کالاهایی که بتواند با کالای قاچاق رقابت کند، تولید کنیم. از نظر شاخص های رفاه و عدالت وضعیت مطلوبی نداریم، ساختار های اقتصادی ما لیبرالیستی است.

نائب رئیس مجلس گفت: باید بازار را توسعه بدهیم، تولید در کشور ما اقتصادی نیست، بلکه وابسته به دولت است. کالا ها را به بورس کالا می برم و قیمت گذاری ها در بورس رقم خواهد خورد. دولت در خرید تضمینی محصولات کشاورزی و نظام رایانه ای دخالت خواهد کرد.

داوطلب انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: نظام اندیشه ای خود را تحت عنوان فصل پروانگی منتشر کرده ایم، برنامه های اجرایی و اقتصادی خود را تحت عنوان دولت اعتماد منتشر خواهیم کرد. در این برنامه به صورت جزئی در مورد قیمت گذاری ها توضیح داده خواهد شد. دولت اول ما دولت مشارکتی است. لیستی از برنامه ها در مورد مسکن، خودرو، اشتغال و... داریم که ارائه خواهد شد.

 ۶ میلیون بیکار مطلق را در دولت اول تعیین تکلیف خواهم کرد

قاضی زاده گفت: مسئله مهم ما افرادی هستند که بیکار مطلق هستند، دولت می گوید ۲و نیم میلیون بیکار مطلق وجود دارد، بررسی های ما حاکی از آن است که ۶ میلیون نفر بیکار در کشور وجود دارد. در دولت اول تلاش می کنم برای آن ها شغلی در  حد معیشت معمول فراهم کنم، این کار ۱۰۰ هزار میلیارد هزینه دارد. برنامه بلند مدت برای اشتغال دارم.

نائب رئیس مجلس گفت: در بازار سرمایه باید اصلاحات اساسی صورت گیرد. فعلا با درخواست من پرونده ای در  مورد بازار سرمایه تشکیل شده است، مشخص است چه کسانی بازار سرمایه را خالی کرده اند.

آمده ام تا تیم بازی و باند بازی را به هم بزنم

وی افزود: نام دولت بنده«دولت اعتماد برای ساخت ایران جدید»است. آمده ام تا تیم بازی و باند بازی را بر هم بزنم. سامانه ای را طراحی کردم که شهروندان بر اساس نظام شایستگی گزینه های خود را برای وزارتخانه ها معرفی کنند.

قاضی زاده هاشمی اظهار داشت: اینکه حلقه نیاوران درست کنیم خوب است؟ در تدوین برنامه های من بیش از ۱۰۰ جوان فعالیت داشتند و به هیچ کدام از این افراد قول پُست و مقام نداده ام.

وی ادامه داد: کسانی که در جمهوری اسلامی مسئولیت قبول می کنند باید از طبقه محروم یا متوسط باشند. با نظام مالیات و شفافیت از شکل گیری طبقه اشرافی جلوگیری می کنم. نظام مالیاتی درست فاصله طبقاتی را کنترل می کند.مدیران ما نباید در طبقه ای باشند که با مردم فاصله زیادی داشته باشند.

مسئولان در جمهوری اسلامی زندگی خصوصی ندارند

وی تاکید کرد: با جا به جا کردن افراد در دولت، مشکلات حل نمی شود، شفافیت همه جانبه در «دولت مردم« وجود دارد. کسی که در جمهوری اسلامی مسئولیت قبول می کند زندگی خصوصی ندارد و وضعیت مالی و حقوقی وی باید برای مردم مشخص باشد.با عجله نمی توان مشکلات را حل کرد ، راه حل مشکلات پیچیده، پیچیده است، اما باید برنامه ریزی گام به گام کرد.