رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: ما باید برنامه ریزی لازم را برای تولید برق هسته ای انجام دهیم چرا که برق هسته ای روشی مطمئن در تولید برق است.

به گزارش مرور نیوز، حجت الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیئت رئیسه مجلس در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و پس از ارائه گزارش وزیر نیرو درباره علل قطعی برق طی تذکری شفاهی، گفت: جای تاسف است که دولتمردان زمانی که برق با مشکل مواجه می شود می گویند باران نیامده است، زمانی که هوا آلوده می شود می گویند باد نیامده است و زمانی هم که مردم با مشکل تامین گوشت مواجه می شوند می گویند از آبزیان استفاده کنید!

وی بیان کرد: متاسفانه وزیر نیرو پاسخ دقیقی درباره نحوه اجرای قوانین به نمایندگان مجلس ارائه نداد و صرفا کلیاتی درباره علل قطعی برق ارائه داد.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: میزان مصرف برق برای تولید رمزارزها در کشورمان خیلی زیاد نیست و می توانیم آن را مدیریت کنیم این در حالی است که رئیس جمهور گفته مخالف تولید رمزارزها است و باید این روند متوقف شود.

سلیمی اظهار داشت: تولید برق هسته ای بسیار ارزان است و جای تاسف دارد که دولت در این زمینه هیچ اقدامی انجام نداده است. علاوه بر این لازم است دولتمردان و به ویژه وزیر نیرو توضیح دهند که معاهده پاریس تا چه حد در عدم توسعه نیروگاه های هسته ای ما اثر داشته است.

وی بیان کرد: ایران صرفا ۶۰۰ مگاوات برق برای تولید رمزارز مصرف می کند، اما دولتمردان مشکلات را به جاهای دیگر ارتباط می دهند و گویا ابر و باد و مه و خورشید و فلک همه مقصر هستند اما مدیریت آقایان هیچ ایرادی ندارد.