وزیر کشور گفت: گزارش مفصلی درباره برآورد رقم قاچاق سال ۱۳۹۸ ارائه شد که نشان دهنده کاهشی بودن ارقام است.

به گزارش مرور نیوز، عبدالرضا رحمانی فضلی ، وزیر کشور پس از جلسه ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در جمع خبرنگاران با اشاره به موضوعات بررسی شده در این جلسه گفت: امروز جلسه مبارزه با قاچاق کالا و ارز را برگزار کردیم و مصوبات و گزارش‌گیری خوبی از جلسه انجام شد؛ گزارشی از اقدامات انجام شده ارائه شد که در اسرع وقت در اختیار رسانه‌ها قرار خواهد گرفت؛ همچنین گزارش مفصلی درباره برآورد رقم قاچاق سال ۱۳۹۸ ارائه شد که نشان دهنده کاهشی بودن ارقام است.

او افزود: در بحث مبارزه با قاچاق کالا و ارز، قوانین، مصوبات و نوع جریان‌های اقتصادی مردم را ترغیب می‌کند؛ رقم قاچاق نسبت به سال‌های قبل کاهشی است، ولی نسبت به اقتصاد کشور این رقم قابل قبول نیست.

رحمانی فضلی تصریح کرد: در سال ۹۷ بحث سامانه‌ها را به صورت جدی مطرح کرده‌ایم و در حال حاضر ۷۲ درصد پیشرفت در سامانه‌ها داریم که یکی از راه‌های کنترل قاچاق است؛ هدف ما این است که گردش‌های کالا‌ها و گردش‌های مالی را زیر نظر بگیریم؛ البته برخی دستگاه‌ها سامانه‌های خود را از قبل داشتند که بنا شد حدود ۴۵ سامانه یکپارچه شوند که این کار انجام شد.

وزیر کشور درباره سایر بحث‌های مطرح شده در جلسه گفت: ایرادات سازمان بازرسی در این جلسه مطرح و مقرر شد پیگیری شوند؛ همچنین برنامه‌های عملیاتی ۱۴۰۰ بین دستگاه‌ها تقسیم شد که باید آن را اجرا کنند.

او ادامه داد: افزایش سیستم‌های نظارتی در راه‌ها تصمیمی بود که برای زیر نظر گرفتن گردش کالا در کشور گرفته شد.

رحمانی فضلی در پایان تاکید کرد: گام‌های خوبی در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز برداشته شده است، ولی امیدواریم در بحث‌های زیربنایی تصمیمات جدی‌تر گرفته شود تا در آینده مشکلات موجود در این حوزه به صورت کامل رفع شود.