سخنگوی شورای نگهبان گفت: استدلال‌ها و مبانی نظرات شورای نگهبان درباره مصوبات مجلس منتشر می‌شود.

به گزارش مرور نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان ، عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: ”از مطالبات جامعه علمی کشور از شورای نگهبان، انتشار استدلال‌ها و مبانی نظرات شورا راجع به مصوبات مجلس بوده است. این مهم به همت عزیزان پژوهشگر در پژوهشکده شورا محقق شده و از امروز در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد. “

همچنین در پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان آمده است: در راستای شفافیت بیشتر نظرات شورای نگهبان و با توجه به اثرات مثبتی که آگاهی مراجع قانون‌گذاری از استدلالات نظرات شورای نگهبان در تحقق نظام قانون‌گذاری مطلوب دارد و همچنین در راستای عمل به تاکیدات مکرر رهبر معظم انقلاب در خصوص لزوم انتشار استدلال‌های مطرح در جلسات شورای نگهبان؛ پژوهشکده شورای نگهبان استدلال‌های اعضای شورای نگهبان در خصوص اعلام مغایرت، ابهام و یا عدم مغایرت مصوبات مجلس شورای اسلامی را تحت عنوان «نظرات استدلالی شورای نگهبان» به صورت به‌روز و در حداقل بازه زمانی ممکن پس از اعلام نظر رسمی شورا؛ منتشر خواهد کرد.

تازه‌ترین گزارش از این مجموعه پیرامون مصوبات «طرح جهش تولید مسکن»، «طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده»، «لایحه شورا‌های حل اختلاف»، «طرح استفساریه ماده (۲۱) قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران» و «قانون الحاق یک تبصره به ماده الحاقی قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق‌التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش»، جهت بهره‌برداری نهاد‌های مربوطه و جامعه‌ی دانشگاهی کشور منتشر شده است.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت مشاهده این گزارش‌ها به سامانه جامع نظرات شورای نگهبان به نشانی http://nazarat.shora-rc.ir مراجعه کنند.