معاون هماهنگ‌کننده ارتش گفت: قطعاً کار، بدون برنامه‌ریزی مناسب و دقیق، خوب پیش نخواهد رفت؛ اما پروژه و فعالیتی که متناسب با برنامه‌ریزی دقیق باشد، بسترساز توسعه و پیشرفت کشور است.

به گزارش مرور نیوز، امیر دریادار حبیب الله سیاری معاون هماهنگ‌ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز یکشنبه در مراسم افتتاح ساختمان یاس فاطمی دانشکده پرستاری دانشگاه علوم پزشکی ارتش با طرح این مسئله که تفاوت «مدیریت» با «مدیریت جهادی» در چیست، اظهار داشت: تفاوت عمده مدیریت با مدیریت جهادی در این است که در مدیریت جهادی، عزم راسخ، هدف‌گذاری، دقت عمل، جدیت، تلاش و پشتکار با هم تجمیع شده است و نتیجه چنین مدیریتی، مدیریت جهادی است.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی بار‌ها بر احیای روحیه مبتنی بر مدیریت جهادی در سطح کشور تأکید کرده‌اند، گفت: اگر بخواهیم در این حوزه مصداقی بیاوریم، می‌توانیم به توسعه سواحل مکران و اقتدار دریایی در چند سال گذشته اشاره کنیم.

مدیریت جهادی بر مبنای تدبیر، انگیزه و همت مضاعف شکل می‌ گیرد

معاون هماهنگ‌کننده ارتش با تأکید بر اینکه مدیریت جهادی بر مبنای تدبیر، انگیزه و همت مضاعف شکل می‌ گیرد، افزود: ما سواحل مکران را در شرایطی توسعه دادیم که بسیاری از مسائل، از قبل برای این منطقه پیش‌بینی نشده بود.

امیر سیاری ادامه داد: قطعاً عزم راسخ، جدیت، خواستن، تدبیر کردن و تلاش مضاعف عزیزان ما در ارتش سبب ساخته شدن این پروژه در کمترین زمان ممکن شد و این برگرفته از همان مدیریت جهادی است که رهبر انقلاب اسلامی همواره بر آن تأکید داشته‌اند.

وی تعامل و همکاری سازنده بین سازمان‌ها را از دیگر عوامل پیشرفت و توسعه برشمرد و عنوان کرد: به جای موازی‌کاری و محکوم کردن یکدیگر و فرستادن امواج منفی، اگر دست در دست هم بگذاریم، با وحدت و همدلی پیش برویم و مجموعه توانمندی‌هایمان را پای کار بیاوریم، قطعاً سریع‌تر به نتیجه خواهیم رسید؛ همچنان‌که در جریان ساخت ساختمان یاس فاطمی این تعامل و همکاری ارزشمند محقق شد.

پروژه باید برنامه‌ ریزی لازم را جهت اجرایی شدن داشته باشد

دریادار سیاری با تأکید بر اینکه پروژه باید برنامه‌ ریزی لازم را جهت اجرایی شدن داشته باشد، گفت: قطعاً کار، بدون برنامه‌ریزی مناسب و دقیق، خوب پیش نخواهد رفت؛ اما پروژه و فعالیتی که متناسب با برنامه‌ریزی دقیق باشد، بسترساز توسعه و پیشرفت کشور است.

معاون هماهنگ‌ کننده ارتش همچنین داشتن نیت خالصانه و بدون شائبه را از دیگر مواردی که سبب انجام کار‌های مدیریتی سازنده و مطلوب می‌شود، عنوان کرد.