معاون اول رئیس جمهور گفت: وقتی که دولت را تحویل گرفتیم کشور در شرایط سخت رکود تورمی بود، همچنین سیاست داخلی در اوج اختلافات بود.

به گزارش مرور نیوز، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در نشست رئیس جمهور با مدیران ارشد دولت تدبیر و امید گفت: آقای روحانی وقتی در سال ۹۲ عهده دار مسئولیت شدند کشور با تهدید‌ها و فرصت‌های ویژه‌ای روبه‌رو بود، ما همه چیز را زود فراموش می‌کنیم، در آن سال تحریم‌های شورای امنیت ذیل فصل هفتم، تحریم‌های اتحادیه اروپا، کنگره و ریاست جمهوری آمریکا کشور را در شرایط سختی قرار داده بود.

وی افزود: وقتی که دولت را تحویل گرفتیم کشور در شرایط سخت رکود تورمی بود، همچنین سیاست داخلی در اوج اختلافات بود؛ به طوری که رئیس جمهور علیه رئیس مجلس و رئیس قوه قضائیه نوار پخش می‌کرد و علیه آن‌ها حدف می‌زد، پس از آن انتخاباتی در سال ۹۲ برگزار و نتیجه آن این شد که مردم امید به تغییر و اصلاح امور پیدا کردند.

جهانگیری گفت: در سال ۹۴ برجام امضا شد؛ دستاورد‌های زیادی را در همان ۲.۵ سال به دست آوردیم و تورم کاهش و رشد اقتصادی و سرمایه گذاری افزایش یافت، بخش خصوصی فعال و اشتغال ایجاد شد؛ همچنین انسجام قوای سه گانه زیاد شد و از دی ۹۴ اتفاق مهمی افتاد و برجام به عنوان بزرگترین دستاورد دیپلماسی ایران، امضا شد. ایران با قدرت‌های بزرگ مذاکره کرد و نتیجه مذاکرات این بود که آمریکایی‌ها گفتند ایران سر ما کلاه گذاشت؛ البته که دروغ می‌گویند هیچکس سر دیگری کلاه نگذاشته است.