سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نسبت به حفاظت از امنیت و منافع ملی خود لحظه‌ای تردید نداشته و هر گونه ماجراجویی احتمالی را بی درنگ و با قوت و جدیت پاسخ خواهد داد.

به گزارش مرور نیوز، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه اتهامات بی پایه و اساس وزیر امور خارجه بریتانیا علیه جمهوری اسلامی ایران که با همان سیاق از سوی وزیر خارجه آمریکا نیز تکرار شده و حاوی مطالبی متناقض، اتهامات واهی و تحریک آمیز می‌باشد را مایه تاسف عمیق دانست و قویا محکوم کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه در ادامه افزود: این بیانیه‌های هماهنگ شده بخودی خود حاوی فراز‌هایی متناقض است، بگونه‌ای که ابتدا بدون ارائه هرگونه سند و مدرک به جمهوری اسلامی ایران اتهام می‌زند و متعاقبا از "احتمال" آن سخن می‌گوید!

خطیب زاده، جمهوری اسلامی ایران را مدافع و حامی تردد امن و بی ضرر کشتی‌ ها در خلیج فارس و آب‌ های بین‌ المللی دانست که بیشترین مرز آبی را در خلیج فارس داشته و همواره نیز آماده همکاری در زمینه تامین امنیت دریانوردی در آن با کشور‌های منطقه است و حضور و مداخلات نیرو‌های فرامنطقه‌ای در آب‌های خلیج فارس و کشور‌های حاشیه آن را مخل ثبات و امنیت منطقه می‌داند.

سخنگوی وزارت امور خارجه در ادامه تاکید کرد:جای تاسف است در حالیکه این کشور‌ها نسبت به تعرض و خرابکاری‌های تروریستی در قبال کشتی‌های تجاری ایران در دریای سرخ و آب‌های بین‌المللی سکوت حمایت آمیزی داشته‌اند، در یک سوگیری آشکار سیاسی اتهامات واهی را متوجه جمهوری اسلامی ایران می‌نمایند، در صورتیکه چنانچه این کشور‌ها سندی برای اثبات ادعا‌های واهی خود دارند می‌بایست ارائه نمایند.

خطیب زاده در پایان خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران نسبت به حفاظت از امنیت و منافع ملی خود لحظه‌ای تردید نداشته و هر گونه ماجراجویی احتمالی را بی درنگ و با قوت و جدیت پاسخ خواهد داد.