فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: زیرساخت‌های لازم در عرصه تربیت و آموزش نیروی دریایی متخصص ایجاد شده است و به دنبال توسعه این مهم هستیم تا علاوه بر دانایی و توانایی، مهارت محوری را تقویت کنیم.

به گزارش مرورنیوز و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی نیروی دریایی ارتش ، در دیدار محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش، گزارشی از اقدامات نیروی دریایی ارتش در حوزه مراکز آموزشی تخصصی علوم دریایی ، به ویژه دانشگاه علوم دریایی امام خمینی نوشهر؛ به عنوان دانشگاه مرجع و قطب علوم دریایی و یک دانشگاه ماموریت محور که همه دانش‌آموختگان آن در ارگان‌ها و صنعت دریایی کشور به‌کارگیری می‌شوند و همچنین ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود برای توسعه رشته‌های تحصیلی تخصصی در مقطع تحصیلات تکمیلی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در این دیدار، ضمن ادای احترام به شهدای نیروی دریایی و حافظان امنیت کشور گفت: امنیت و کیان و ناموس ملت شریف ایران مرهون حافظان امنیت در هوا و دریا و زمین است که با گذشتن از جان و زندگی خود، آرامش و امنیت را برای مردم عزیز میهن فراهم می‌آورند.

زلفی‌گل افزود: فرزندان و آیندگان این مرز و بوم هم باید بدانند که این امنیتی که از آن برخوردارند به این راحتی به دست نیامده و حاصل جانفشانی‌ها و خون دادن جوانان همین کشور است که در دفاع از مرزهای میهنمان، از جان خود گذشته‌اند.

فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز ضمن تبریک و آرزوی توفیق و سربلندی برای زلفی‌گل در مدیریت آموزش عالی کشور، با اشاره به فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر استفاده از تمام ظرفیت‌های کشوری (در حکم انتصاب ابلاغی) در راستای تقویت و توسعه کیفی خدمات نیروی دریایی ارتش که در شأن ملت شریف ایران باشد، تاکید کرد: طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب، شان ملت ایران تا بی‌نهایت است و این یعنی هر چقدر در این زمینه تلاش کنیم، کم است.

دریادار ایرانی با بیان اینکه زیرساخت‌های لازم در عرصه تربیت و آموزش نیروی دریایی متخصص ایجاد شده است، اظهار کرد: ما به دنبال توسعه این مهم هستیم تا علاوه بر دانایی و توانایی، مهارت محوری را تقویت کنیم و در راستای بیانیه گام دوم انقلاب و مرزشکنی دانش در نظر داریم با عضویت در اتحادیه دانشگاه‌های کشورهای حاشیه خزر نسبت به پذیرش و تربیت دانشجو در سطح بین‌الملل اقدامات لازم را انجام دهیم.

در این دیدار مشاور ارشد فرماندهی نیروی دریایی ارتش در امور آموزشی، فرمانده دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهر، معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی این دانشگاه و رییس دفتر فرماندهی نیروی دریایی ارتش نیز حضور داشتند.