نماینده مردم قم در مجلس در تذکر آئین نامه ای گفت: اگر می خواهید اصل ۷۵ قانون اساسی را در طرح ها، پیشنهادات و اصلاحات رعایت کنید باید به رأی گذاشته شود و اگر اخطار ۷۵ رأی آورد از دستورکار خارج شود.

به گزارش مرورنیوز و به نقل از  خانه ملت، احمد امیرآبادی فراهانی در نشست علنی امروز (سه شنبه، 27 مهرماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری آیین نامه ای با استناد به جز یک بند ب ماده 149، گفت: براساس این جزء در آیین نامه آمده که چنانچه پیشنهادات نمایندگان چاپ شده باشد در حذف کل یا جزء یا پیشنهادات اصلاحی می توانند مطرح کنند اینکه چنانچه مخالف با اصل 75 قانون اساسی باشد باید اخطار داده شود. رئیس اخطار را بپذیرد، مجلس به اخطار رأی دهد، بعد از آن پیشنهادات مطرح نشود.

نماینده مردم قم در مجلس ادامه داد: پیشنهاداتی که مطرح می شود، رئیس مجلس نمی تواند به عنوان اینکه با اصل 75 قانون اساسی مغایرت دارد بگوید اجازه طرح را ندارید. همچنین از دوستانی که به هیات رئیسه مشورت می دهند تقاضا می شود این توجه را داشته باشند که نمی توانیم مانع پیشنهادات نمایندگان شویم اگر به این روال باشد برخی از مصوبات کمیسیون نیز در این لایحه نبوده و قابل طرح نیست چون بار مالی دارد.

وی افزود: اگر می خواهید اصل 75 قانون اساسی را در طرح ها، پیشنهادات و اصلاحات رعایت کنید باید به رأی گذاشته شود و اگر اخطار 75 رأی آورد از دستورکار خارج شود مخصوصا در خصوص پیشنهاد آقای میرتاج الدینی شما اجازه ارائه پیشنهاد را ندارید در حالی که باید اخطار 75 مطرح شود بعد از رأی مثبت نمایندگان از دستورکار خارج شود.

محمدباقر قالیباف که ریاست جلسه را برعهده داشت در پاسخ به این تذکر، گفت: این تذکر شما وارد نیست در ماده 140 آئین نامه داخلی مجلس آمده که رئیس جلسه مکلف است در قبول طرح با پیشنهادات و اصلاحیه ها براساس رعایت اصل 75 عمل کند.

وی افزود: تاکید بر این است اگر مدیر مدرسه و معاون مدرسه معلم هستند و در رتبه بندی وجود دارند این لایحه شامل آن ها نیز می شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در خصوص پیشنهاد آقای کوچکی نژاد نیز اگر مربی ورزشی معلم است شامل این لایحه می شود و اگر معلم نیست فرق می کند چرا که در این قانون بحث رتبه بندی معلمان است.

قالیباف خاطرنشان کرد: معلمی که مسئولیت اداری در هر بخش از آموزش و پرورش را داشته باشد و معلم باشد شامل رتبه بندی می شود و از امتیازات آن برخوردار است.