رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی درباره سفر به روسیه گفت: موضوع افغانستان و تحولات قفقاز جنوبی مورد بحث قرار گرفت، ایران و روسیه دیدگاه‌های نزدیکی درباره این مسائل دارند.

به گزارش مرورنیوز و به نقل از دفاع‌پرس، سردار سرلشکر پاسدار « محمد باقری » رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با شبکه خبری روسیه ۲۴ اظهار داشت: در سفر به مسکو  موضوعات متعددی در دستورکار مذاکرات بود و گفت‌وگو‌ها به‌خوبی پیش رفته است.

وی افزود: در بعد مسائل دوجانبه روی برخی از موضوعات، از جمله اجرایی شدن قرارداد خرید جنگنده، بالگرد‌های رزمی و جت‌های آموزشی، تبادل تجربیات، آموزش نیرو‌ها مذاکرات بسیار مفیدی داشتیم.

سرلشکر باقری به مذاکرات سازنده روز گذشته با ارتشبد والری گراسیموف رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح روسیه اشاره کرد و افزود: در دیدار با رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح روسیه به‌طور خاص بر تداوم همکاری دو کشور در سوریه و ریشه‌کنی تروریسم به‌منظور بازگشت امنیت کامل به سوریه، موضوع افغانستان و تحولات قفقاز جنوبی بحث و گفت‌وگو کردیم؛ در جریان این گفت‌وگو به این نتیجه رسیدیم که ایران و روسیه دیدگاه‌ مشترکی درباره مسائل فوق دارند.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: در مجموع باید گفت روابط ایران و روسیه در همه زمینه‌ها در مسیر تعمیق و تحکیم هرچه بیشتر پیش می‌رود و در عرصه نظامی و دفاعی نیز شرایط بسیار خوبی بر مناسبات دوجانبه حکم‌فرماست.