وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه با اعلام اینکه کشورش از تشکیل دولت فراگیر در افغانستان حمایت می‌کند، گفت: موضع شرکت‌کنندگان در نشست تهران به هم نزدیک است و این می‌تواند به تحقق صلح در افغانستان کمک کند.

به گزارش مرورنیوز، « سرگئی لاوروف » روز چهارشنبه در سخنرانی مجازی خود در دومین نشست وزرای امور خارجه همسایگان افغانستان گفت: روسیه از ایجاد صلح و ثبات در افغانستان حمایت می‌کند و این کشور باید از صفر شروع کرده و خرابی‌ها را جبران کند.

وزیر امورخارجه فدراسیون روسیه با بیان اینکه وضعیت فعلی افغانستان نتیجه حضور نظامی آمریکا در این کشور است، اظهار داشت: ما از تشکیل دولت فراگیر در افغانستان حمایت می‌کنیم و شهروندان افغانستانی باید بدانند حقوق آنها عملی و اجرایی می‌شود. در این راستا، همه کشورها باید مسوولیت خود را در مقابل افغانستان بپذیرند.

این دیپلمات روس با تاکید بر اینکه غربی‌ها و آمریکا از راه دور همواره تحقق اهداف خود را در افغانستان دنبال کرده‌اند، تصریح کرد: باید قومیت‌های مختلف در افغانستان را در نظر بگیریم و از تشکیل دولت فراگیر در افغانستان حمایت کنیم و شهروندان افغان باید بدانند که حقوق آنها محقق و اجرایی می‌شود.

لاوروف با بیان اینکه در حال حاضر شاهد قاچاق مواد مخدر و فعالیت گروه‌های تروریستی در افغانستان هستیم، ادامه داد: باید از همه امکانات منطقه‌ای و بین‌المللی برای بهبود وضعیت این کشور استفاده کنیم. موضع شرکت‌کنندگان در این نشست به هم نزدیک است و این می‌تواند به تحقق صلح در افغانستان کمک کند.

وی خاطرنشان کرد: درباره وضعیت افغانستان، سازمان ملل باید نقش هماهنگی را ایفا کند و روسیه نیز آماده است که تلاش خود را انجام دهد و کمک‌های بشردوستانه به کشور افغانستان ارسال کند.