خطیب نماز جمعه تهران گفت: کشور ما برای مقابله با دشمنان به صنایع نظامی در حد محیرالعقولی دست یافت که امروز مقتدرترین کشور در منطقه است.

به گزارش مرور نیوز، حجت‌الاسلام سیدکاظم صدیقی خطیب نماز جمعه تهران در خطبه‌های نماز جمعه این هفته به خطر دشمن درونی و نفسانی اشاره کرد و گفت: آیا ما برای مبارزه با نفس اماره و خطرات درونی مثل دنیاطلبی،‌ ریاست‌طلبی و دیگر گناهان، حساب ویژه باز کرده‌ایم؟

وی اضافه کرد: تأکید قرآن کریم این است که برای مقابله با خطرات درونی که قیامت ما را در معرض خطر قرار می‌دهد، خودمان را تجهیز و آماده کنیم.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران با بیان اینکه طبق فرمایش قرآن کریم تا جایی که استعداد و توان داریم،‌ باید دست برتر در مقابل دشمنان داشته باشیم، گفت: آمریکا، اسرائیل و منافقین در خباثت و رذالتشان ما را حساس کردند و به همین خاطر، کشور ما برای مقابله با آن‌ها به صنایع نظامی در حد محیرالعقولی دست یافت که امروز مقتدرترین کشور در منطقه است.

حجت‌الاسلام صدیقی تأکید کرد: ایران امروز در جهان موقعیتی دارد که هیچ کشوری جرأت حمله به آن را به خودش نمی‌دهد.

وی ادامه داد: تقوی، اول ناظر به مبارزه با دشمن درونی و سپس ناظر به مبارزه با دشمن بیرونی است که باید همواره از این جهت خودمان را آماده کنیم.

خطیب نماز جمعه تهران تصریح کرد: مسئولین، مردمی دارند که ملتی با فداکاری‌ها و صبری مثل ملت ایران در تاریخ وجود ندارد.

حجت‌الاسلام صدیقی تصریح کرد: ما و همه مسئولین باید قدر این ملت را بدانیم و نسبت به این ملت همان باوری را که امام داشت، که مردم ولی نعمت ما هستند، داشته باشیم.

وی ادامه داد: نکند سازمان‌ها و ادارات دولتی، مردم را تحقیر کنند؛ نکند جلوی میز قاضی شخص احساس شخصیت، یا در ادارات و در شهرداری‌ها نگران باشند که نکند به افراد اهانت شود و راهش ندهند و یا حرفش را نشنوند.

خطیب نماز جمعه تهران اظهار کرد: این مسئله که خداوند فرموده است ما بنی‌آدم را مورد تکریم قرار دادیم، نمی‌گوید ما علما و نماز شب خوان‌ها را تکریم کردیم، بلکه بنی‌آدم را تکریم کردیم، خداوند بشر را محترم معرفی کرده است، لذا همه باید به یکدیگر احترام بگذاریم؛ دولت به مردم و مردم به دولت هم باید در مقابل احترام بگذارند.

حجت‌الاسلام صدیقی افزود: مذاکره در دولت سیزدهم، پیامی به خارجی‌ها و هم پیام به داخلی‌ها دارد و آن این است که دولت انقلابی، مردمی و ولایی قصد دارد که با همه کشورهای دنیا مرتبط و تعامل حکیمانه توأم با عزت را پی بگیرد، اما این مذاکره با سابقه‌ای از قبل که فقط وعده گرفتند، نقد دادند و نسیه‌ها را گذاشتند، فرق دارد.

وی اضافه کرد: علی‌رغم این همه صبوری ولی طرف‌های مقابل، نامتوازن بودند، یعنی مذاکرات برد-برد نبود، بلکه برد _ باخت بود.

خطیب نماز جمعه تهران تصریح کرد: این مذاکره برای مذاکره نیست، بلکه مذاکره برای رفع همه تحریم‌های ظالمانه‌ای است که در تمام این مدت استکبار عالمین علیه کشور ما اعمال کرده است.

حجت‌الاسلام صدیقی اضافه کرد: آمریکا در دوره‌های مختلف، به خصوص در زمان ترامپ علیه نظام جمهوری اسلامی توطئه‌هایی را اجرایی کردند. اول، وزارت خزانه‌داری آمریکا بود که تحریم‌های به تعبیر خودشان شکننده را آماده می‌کردند.

وی افزود: دوم، وزارت امور خارجه آمریکا بود که با مسافرت مستمر به کشورهای مختلف، دولت‌ها را مرعوب می‌کردند که با ما معامله نکنند. سوم، سازمان سیا بود که از ابتدای انقلاب تا امروز، درصدد ناراضی کردن مردم بودند.

خطیب نماز جمعه تهران تصریح کرد: می‌خواستند در این فشارهای اقتصادی و تحریم‌های بین‌المللی، ایران را منزوی کنند و ایران تحت فشارهای شدید، گرفتار قحطی و نابسامانی شود و مردم علیه نظام و انقلابشان شورش کنند و اهل خانه، پدر و خواهر و برادرشان به جان هم بیفتند.

حجت‌الاسلام صدیقی افزود: این سه مرحله را آمریکایی‌ها جدی گرفته بودند، اما ملاحظه کردید این تدبیر حکیمانه رهبر نورانی، بصیرت، استقامت و پایداری مردم و همچنین پیوند ناگسستنی مردم با نظام باعث شد که منفعل شوند، به نتیجه نرسیدند و هرگز به اهداف شومشان نیز نخواهند رسید.

خطیب نماز جمعه تهران تصریح کرد: با اطمینان عرض می‌کنم که در این ۸ ماه گذشته، واردات ما ۳۸ درصد افزایش داشته است. همچنین صادرات ما نیز ۴۲ درصد افزایش داشته است و فروش نفت ما نیز علی‌رغم همه فشارها و تهدیدها، رو به توسعه است.

حجت‌الاسلام صدیقی تأکید کرد: مطمئن باشید در این مرحله که ملت و دولت، زیر پرچم ولایت، یک صدا و حامی یکدیگر هستند، ان‌شاءالله ما با پیروزی این مرحله را طی خواهیم کرد.