رئیس جمهور گفت: توجه به مناطق محروم و کم‌برخوردار در دستورکار دولت قرار دارد و معتقدیم که باید به این مناطق رسیدگی بیشتری شود تا مردم بتوانند با احساس عدالت و در رفاه زندگی کنند.

به گزارش مرور نیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور روز چهارشنبه در مراسم افتتاح و آغاز به کار طرح‌های گازرسانی و پتروشیمی وزارت نفت با تبریک ایام دهه فجر و ماه مبارک رجب با تأکید بر اینکه گازرسانی به مناطق مرزی و محروم افتخار دولت است، اظهار کرد: در طرح‌های گازرسانی امروز ۱۶۹ روستا در استان خراسان جنوبی از نعمت گاز بهره‌مند شدند که عمدتاً طرح‌های مصوب در سفر استانی دولت سیزدهم به این استان در ابتدای کار دولت بود و این سرعت عمل در اجرای مصوبات استانی نشان می‌دهد دولت به وعده‌های خود صادقانه و پرتلاش عمل می‌کند.

رئیس‌جمهور به ظرفیت طرح‌های صنعت نفت و پتروشیمی در ایجاد اشتغال، رونق تولید و رشد اقتصادی اشاره کرد و گفت: با تلفیق نگاه متخصصانه و متعهدانه، توسعه صنعت نفت در همه ابعاد با جدیت پیگیری خواهد شد.

صنعت نفت، گاز و پتروشیمی کشور از ظرفیت‌های فراوانی برای توسعه برخوردار است

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه صنعت نفت، گاز و پتروشیمی کشور از ظرفیت‌های فراوانی برای توسعه برخوردار است، اظهار کرد: با شناسایی و ظرفیت‌های موجود در این عرصه‌ها، می‌توانیم جایگاه برتر و بالاتری در سطح منطقه‌ای و جهانی داشته باشیم.

وی گفت: امروز پس از گذشت ۴۳ سال از پیروزی انقلاب اسلامی، اقدامات و گام‌های بلندی برای پیشرفت کشور برداشته شده است و مصمم هستیم این روند را با سرعت بیشتری ادامه دهیم.

رئیس جمهور افزود: در حوزه انرژی اقدامات خوبی انجام شده، اما کشورمان از ظرفیت‌های زیادی در این زمینه برخوردار است که باید شناسایی و فعال شود تا تولید ارتقا یافته و اشتغال افزایش یابد.

دولت مردمی توسعه و پیشرفت کشور را در پرتو عدالت‌محوری پیگیری می‌کند

رئیسی همچنین با تأکید بر اینکه دولت مردمی توسعه و پیشرفت کشور را در پرتو عدالت‌محوری پیگیری می‌کند، گفت: توجه به مناطق محروم و کم‌برخوردار در دستورکار دولت قرار دارد و معتقدیم که باید به این مناطق رسیدگی بیشتری شود تا مردم بتوانند با احساس عدالت و در رفاه زندگی کنند.

وی با تأکید بر اینکه افتتاح این طرح‌ها بر همین مبنای عدالت محوری و امیدآفرینی انجام شده، خاطر نشان کرد: اقداماتی که وزارت نفت با حرکت جهادی و انقلابی در دستورکار خود قرار داده است، می‌تواند کشورمان را در نه فقط در غرب آسیا، بلکه در عرصه جهانی در جایگاه ممتازی قرار دهد.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه امروز در بخش‌های مختلف وزارت نفت، روحیه جهادی حاکم است، گفت: اینکه توطئه دشمنان در حمله سایبری به مراکز سوخت برای ایجاد بلوا در کشور در زمان کوتاهی، خنثی و شرایط به وضعیت عادی بازگشت به خاطر روحیه جهادی موجود در این وزارتخانه و همت والای همه دست‌اندرکاران این حوزه بود.

باید روز به روز با کارآمدی نظام اسلامی، بر اعتماد عمومی بیفزاییم

وی گفت: افزایش اعتماد مردم به دولت سرمایه بزرگی است که به هیچ ‌عنوان نباید به آن کم‌توجهی شود و باید با کار و خدمت‌رسانی مضاعف به مردم، اعتماد عمومی را هر چه بیشتر تقویت کنیم.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: امروز بزرگترین مؤلفه قدرت جمهوری اسلامی ایران، مردم متدین کشورمان هستند که باید روز به روز با کارآمدی نظام اسلامی، بر اعتماد عمومی بیفزاییم.