رئیس ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب گفت: رئیس جمهور پس از راهپیمایی ۲۲ بهمن و پیش از خطبه های نماز جمعه سخنرانی می کند. این سخنرانی در مصلی تهران انجام می‌شود.

به گزارش مرور نیوز، سید نظام‌الدین موسوی رئیس ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی در نشست خبری، گفت: رئیس جمهور پس از راهپیمایی ۲۲ بهمن و پیش از خطبه های نماز جمعه سخنرانی می کند. این سخنرانی در مصلی تهران انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به عنوان متولی و ستاد مرکزی دهه فجر وظیفه قانونی در راستای برگزاری باشکوه ایام الله دهه فجر و ۲۲ بهمن دارد، گفت: ۲۶ کمیته در راستای برنامه‌های دهه فجر برگزار شد و در این کمیته‌ها محور برنامه‌ها و سخنرانی‌ها تهیه و تدوین شد.

موسوی افزود: خوشبختانه با شروع دهه فجر وارد فاز عملیاتی برنامه‌ها شدیم و محور اصلی برنامه‌ها با شعار جشن ملی ۱۴۰۰ وحدت و امید بود و مردم محوری مورد تاکید شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی بود.

رئیس ستاد مرکزی دهه فجر با بیان اینکه سه برنامه محوری در فرودگاه مهرآباد، بهشت زهرا و مرقد مطهر امام خمینی برگزار شد، گفت: قرار بود در صورت اجازه ستاد ملی مقابله با کرونا، مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن به صورت حضوری برگزار شود اما مهمترین اولویت ما حفظ سلامت مردم و رعایت پروتکل‌های بهراشتی در تمامی برنامه‌ها بوده است.

موسوی گفت: مردم به فرمان امام خمینی (ره) در شب ۲۲ بهمن به پشت‌بام‌ها رفتند و الله اکبر گفتند. امسال و رأس ساعت ۲۱ شب ۲۲ بهمن هم بانگ الله اکبر در سراسر کشور خواهیم داشت.

وی درباره برنامه‌های روز ۲۲ بهمن اظهار داشت: بنای اول و اصلی ما حضور گسترده مردم در راهپیمایی است، اما پس از رایزنی‌های صورت گرفته با ستاد ملی مقابله با کرونا نهایتا به این نتیجه رسیدیم که برنامه‌های ۲۲ بهمن با توجه به رنگ‌بندی شهرها به استان‌ها سپرده شود. در شهرهای با رنگ‌بندی قرمز مراسم راهپیمایی به صورت خودرویی و موتوری برگزار خواهد شد.

موسوی بیان کرد: در شهرهای با رنگ‌بندی نارنجی و زرد به تشخیص ستاد ملی مقابله کرونا و مسئولان استانی مراسم یا به صورت حضوری یا خودرویی و مردمی برگزار خواهد شد. همچنین در شهرهای با رنگ‌بندی آبی مراسم حضوری خواهد بود.

رئیس ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: مراسم راهپیمایی در ساعت ۹:۳۰ روز ۲۲ بهمن در چهار هزار و ۵۰۰ شهر و روستا برگزار خواهد شد. پویش پرچم در سراسر کشور بسیار خوب برگزار شد و پرچم به عنوان نماد ملی وحدت ما در سراسر کشور به نمایش درآمد.

وی اظهار داشت: در شب ۲۲ بهمن در ۳۱ مرکز استان، ۴۰۰ شهر و سه هزار روستا مراسم نورافشانی خواهیم داشت، گفت: در تهران در ۲۲ منطقه مراسم نورافشانی برگزار خواهد شد. همچنین سپاه در هزار محله مراسم نورافشانی را برگزار خواهد کرد. در شهرهای با فضای باز جایگاه و سخنران خواهیم داشت و برنامه فرهنگی و هنری برگزار خواهد شد. قطعنامه ۲۲ بهمن در سراسر کشور قرائت خواهد شد و این راهپیمایی متصل به نماز جمعه خواهد شد و در تهران رئیس جمهور در نماز جمعه سخنرانی خواهد کرد.

رئیس ستاد مرکزی دهه فجر گفت: امسال راهپیمایی علاوه بر خودرویی و موتوری به صورت مجازی هم برگزار خواهد شد. همچنین ۲۰۰ غرفه فرهنگی و بهداشتی در تهران توسط هیئت‌ها و موسسه‌ها دایر و برنامه‌های متنوع برگزار خواهد شد. در میدان آزادی برنامه‌های چتربازی، نمایش هوایی، اجرای رزم نوازی ارتش و گلباران هوایی خواهیم داشت.

وی افزود: از مردم می‌خواهم با صلابت و اقتدار در این مراسم حضور پیدا کنند و محاسبات دشمنان را برهم بزنند و اعلام کنند مردم پای این انقلاب ایستاده‌اند و راه امام و شهدا را ادامه خواهند داد. در حالی به چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب می‌رسیم که زیرساخت تحریم‌ها دچار مشکل شده است و آمریکا در نهان به راحتی اعلام می‌کند طرح فشار همه جانبه برای به زانو درآوردن ملت ایران با شکست روبرو شده است.

موسوی خاطرنشان کرد: ۲۰۰ خبرنگار و تصویربردار خارجی و بیش از شش هزار و ۳۰۰ عوامل رسانه داخلی در سراسر کشور راهپیمایی ۲۲ بهمن را پوشش خواهند داد.