کارشناس و تحلیلگر ارشد سیاسی انتشار مطالب از جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس توسط کریمی قدوسی را اقدامی در جهت ضربه به امنیت ملی، جایگاه وزیر خارجه و حرمت امانتداری اعلام کرد و گفت: افشای اظهارات منسوب به ظریف در کمیسیون امنیت ملی با هیچ توجیهی، جز به هدف ضربه به نظام قابل توجیه نبوده و نیست.

به گزارش مرورنیوز، سیاستمداران در شرایط و محیط های مختلف اظهارات متفاوت و بعضا متضاد را مطرح می کنند که این سخنان در جای خود توجیه داشته و هدف خاص خود را دارد.
به گفته وی، موضوعاتی چون برجام، مسایلی در سطح ملی بوده و تصمیم گیری آن حاصل جمع بندی مجموعه نظام سیاسی بوده و هست. در واقع برجام حاصل دستورالعمل نرمش قهرمانانه و اقدامی پیشگیرانه و بازدارنده از رسیدن کشور به مرحله جام زهر بوده است. تنزل آن به نام یک جناح چه در موفقیت و چه در شکست آن حاصل عدم درک اهمیت آن و یا به هدف قربانی کردن منافع ملی بخاطر منافع جناحی است.
کارشناس و تحلیلگر ارشد سیاسی با بیان اینکه بسیاری از کسانی که امروز مخالف برجام هستند، در واقع مخالف دولت روحانی به شمار می‌آیند، خاطر نشان کرد: آنان قبل از دولت تدبیر و امید بدنبال توافق بودند که یا طرف های خارجی آنان را جدی نگرفتند و یا به علت عدم درک سازوکارهای حاکم بر نظام بین‌الملل، عدم آشنایی با فن مذاکره و بده و بستان حاکم بر آن نتوانستند به نتیجه رسیده و امروز ناراحت هستند که چرا برگ برنده برجام، از آن رقیب آنان شده است. 
وی ادامه داد: اگرچه این برگ آنقدر ارزشمند است که به تنهایی می تواند تعیین کننده نتیجه انتخابات ریاست جمهوری پیش رو باشد، اما این دستاورد کل نظام در دوره ای طولانی بوده و هست . با این وجود بخش مهمی از تلاش برای زخمی کردن و تاختن به برجام را باید در این نکته جستجو کرد.
به گفته ملکی، تاریخ ایران مملو از اقدامات بزرگ اما نیمه تمام است. نهضت مشروطیت، ملی شدن نفت و امروز برجام و هجمه های صورت گرفته باز تاریخ رگزنی اصلاحات را تداعی می کند. 
وی تصریح کرد: ظاهراً ما همچنان درس نگرفته ایم. تصور اینکه با انتخاب ترامپ، برجام نبود، خود به تنهایی دلیل کافی برای دفاع از فرصت شناسی معماران برجام داشته و دارد. سه اصل عزت، حکمت و مصلحت راهنمایی عمل برجام بوده و نباید با محاسبات جناحی بر آن تاخته شود. 
این کار شناس و تحلیلگر ارشد سیاسی با بیان اینکه برجام به معنای پایان اختلافات ایران و آمریکا نبوده و قرار هم نبود برجام پایان بخش مشکلات ساختاری ایران در عرصه های مختلف، خصوصا اقتصادی باشد،گفت: اگر دستاورد برجام فقط و فقط دور کردن سایه شوم جنگ از کشور بود، این خود به تنهایی دستاوردی بزرگ بوده که اثرات آن در سیاست داخلی و خارجی با گذشت زمان بیشتر نمایان خواهد شد.