عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس گفت: اگر تا سه ماه آینده آب سرازیر نشود قطعا ما دنبال گزینه های دیگر خواهیم بود.

به گزارش مرور نیوز، فدا حسین مالکی درباره آخرین وضعیت حق آبه ایران  از سوی افغانستان، گفت: تاکنون هیات های دیپلماسی کشورمان با حضور در کشور افغانستان، جلسات مختلفی را برگزار کردند اما با وجود وعده های داده شده هیچ یک از تعهدات عملی نشده است.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: طبق آخرین بازدیدی که بنده از آن منطقه داشتم هنوز هیچ اقدامی از سوی کشور افغانستان صورت نگرفته این درحالی است که به دلیل شرایط بحرانی در سیستان، اگر دو الی سه ماه آینده اتفاقی نیفتد، نظام باید گزینه های دیگری را در نظر بگیرد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، با تاکید بر اینکه شرایط فعلی برای مردم سیستان غیرقابل تحمل شده است، یادآور شد: در حال حاضر احساس می شود مسئولان کشور افغانستان به مبنای دیپلماسی واقف نیستند و ما نمی‌توانیم به گفته های آنها اعتماد کنیم از سویی ساختاری نیز در طالبان نیست که بدانیم باید با چه کسی صحبت کنیم.

وی با اشاره به فعالیت های غیررسمی صورت گرفته از سوی ایران با طالبان ، تاکید کرد: ما از این طریق در تلاش هستیم تا آنها هرچه سریع‌تر آب را رهاسازی کنند این درحالی است که آب به میزان کافی وجود دارد و ادعاهای مطرح شده مبنی بر نبود آب، دروغ است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس با بیان اینکه رهاسازی آب وظیفه ذاتی و قانونی کشور افغانستان است، گفت: آنها باید این کار را انجام دهند چراکه مشکلات نبود آب، زندگی مردم منطقه را دچار مشکل کرده است.

نماینده مردم زاهدان در مجلس یادآور شد: تامین آب شرب در پنج شهر استان سیستان همچون زاهدان و نابود شدن صنعت کشاورزی مردم تنها بخشی از مشکلات رها نشدن آب است و اگر تا دو الی سه ماه آینده آب سرازیر نشود دولت نمی تواند دست روی دست گذاشته و قطعا ما دنبال گزینه های دیگر و اقدامات جدی تر در این زمینه خواهیم بود.