روسای جمهور ایران و تاجیکستان در گفتگوی تلفنی ضمن تبریک عید فطر بر لزوم هماهنگی دو کشور برای تامین امنیت در منطقه تاکید کردند.

به گزارش مرور نیوز، روسای جمهور ایران و تاجیکستان در گفتگوی تلفنی ضمن تبریک عید فطر بر لزوم هماهنگی دو کشور برای تامین امنیت در منطقه تاکید کردند.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در تماس تلفنی امام علی رحمان رئیس جمهور تاجیکستان ضمن تبریک عید فطر به دولت و ملت این کشور گفت: جمهوری اسلامی ایران معتقد است امنیت و سعادت مردم تاجیکستان امنیت و سعادت مردم ایران است.

رئیس جمهور با تاکید بر لزوم توسعه هماهنگی‌های امنیتی بین دو کشور افزود: ایران نگران وضعیت امنیتی منطقه و به ویژه افغانستان است.

رئیس جمهور با ابراز خرسندی از روابط اقتصادی رو به گسترش بین دو کشور از رئیس جمهور تاجیکستان برای سفر به ایران دعوت و انجام این سفر را در ارتقای سطح تعاملات دوجانبه و منطقه‌ای تهران و دوشنبه موثر توصیف کرد.

امام علی رحمان رئیس جمهور تاجیکستان نیز در این گفتگوی تلفنی نیز ضمن تشکر از دعوت رئیس جمهور کشورمان برای سفر به تهران، فرا رسیدن عیدفطر را به آیت الله رئیسی و ملت ایران تبریک گفت.