نماینده مردم اراک در مجلس، گفت: افرادی هستند که به دلیل کهولت سن، در افتتاح حساب بانکی ناتوان هستند، لذا این دسته از افراد باید با کمک مددکاران اجتماعی شناسایی شده تا به آنها یارانه تعلق گیرد.

به گزارش مرور نیوز، محمد حسن آصفری با بیان اینکه اصل بر آن است که دولت به همه مردم ایران، یارانه پرداخت کند، گفت: مگر کسانی که خودشان از دریافت یارانه انصراف داده باشند در غیر این صورت، یارانه متعلق به همه مردم ایران است.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: زمانی که همه مردم از حامل های انرژی استفاده می کند و قیمت آن با افزایش مواجه می شود، پس ضروری است این یارانه به همه اقشار جامعه تعلق گیرد، اما باید برنامه ریزی صورت گیرد تا کسانی که کمتر از حامل های انرژی استفاده می کنند، یارانه بیشتری دریافت کنند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، درباره عدم شناسایی برخی از محرومان جامعه برای پرداخت یارانه از سوی دولت، افزود: دولت باید تمام این گروه از جامعه که گاها سرپرست خانوار بوده یا کارت شناسایی و حتی حساب بانکی ندارند را شناسایی کرده و بر حسب وظیفه به آنها یارانه پرداخت کند تا اجحافی در حق آنها صورت نگیرد.

آصفری ادامه داد: از سویی دیگر، افرادی هستند که به دلیل کهولت سن در افتتاح حساب بانکی ناتوان هستند و بستگانی هم ندارند که به آنها کمک کند، لذا این دسته از افراد نیز باید با کمک مددکاران اجتماعی شناسایی شده تا به آنها یارانه تعلق گیرد.

وی ادامه داد: وظیفه دستگاه های حمایتی مانند سازمان بهزیستی و کمیته امداد آن است که این گروه از محرومان جامعه را شناسایی کند تا حق آنها از بیت المال گرفته و به آنها پرداخت شود.

نماینده مردم اراک در مجلس، بیان داشت: همچنین باید این نکته را نیز در نظر گرفت که نباید درآمد فرزندان یک خانواده را مشمول درآمد سرپرست خانواده دانست و به این بهانه، پرداخت یارانه به آنها را قطع کرد؛ این نوع ارزیابی، خلاف است چراکه هیچ قانونی اجازه چنین کاری را نداده است.

آصفری ادامه داد: در واقع با افزایش حامل های انرژی، در واقع پول از جیب مردم در قالب ارزش افزوده، مالیات و... گرفته شده و دوباره به آنها پرداخت می شود و همین دلیل، نشان دهنده آن است که یارانه باید به همه اقشار مختلف مردم تعلق گیرد.