وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: ایران امروز به عنوان یکی از کشورهای دارنده فناوری ساخت انواع مهمات هدایت شونده و موشک‌های نقطه‌زن، کشوری قدرتمند و مقتدر در سطح جهان محسوب می‌شود. لذا، تداوم و تقویت این فناوری‌ها از برنامه‌های اصلی این وزارتخانه است.

به گزارش مرور نیوز، امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی در این بازدید ضمن قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته توسط کارکنان سازمان صنایع دفاع در تولید انواع محصولات حوزه رزم و همچنین مهمات هدایت شونده گفت: پیشرفت‌های دفاعی در واقع نشانه پیشرفت علمی و برخورداری از عقبه دانشی کشور می‌باشد و توسعه صنعت نظامی و دفاعی حرکت در راستای اکتساب دانش و فناوری‌های روز جهان است.

وی با بیان اینکه در ساخت انواع موشک و مهمات هدایت‌شونده صنایع مختلفی با یکدیگر همکاری می‌کنند افزود: تولید محصولات راهبردی همچون انواع مهمات و موشک‌های هوشمند اوج پیشرفت و تشریک مساعی بین سازمانی است و قدرت مدیریت یکپارچه و توانمند در بهره‌گیری از مجموعه‌های دانش‌بنیان و مجرب است.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ادامه داد: با وجود تشدید تحریم‌های ظالمانه که در دو دهه اخیر به اوج خود رسیده است، اقدامات  صنعت دفاعی در تولید قدرت، اقتدار و بازدارندگی بسیار موثر بوده و همین موضوع، ایران را در حوزه دفاعی و نظامی جزو چند کشور برتر جهان قرار داده است؛ صنعتی که به دست جوانان، دانشمندان و فرزندان این سرزمین ارتقاء و توسعه یافته و برای پیشبرد اهداف راهبردی یک کشور اهمیت به سزایی دارد.

امیر سرتیپ آشتیانی گفت: کشورهایی که در حوزه دفاع موشکی فعالیت و دستاورد دارند به عنوان کشورهای صاحب قدرت در سطح جهان مطرح هستند و جمهوری اسلامی ایران امروز به عنوان یکی از کشورهای دارنده فناوری ساخت انواع مهمات هدایت شونده و موشک‌های نقطه‌زن، کشوری قدرتمند و مقتدر در سطح جهان محسوب می‌شود. لذا، تداوم و تقویت این فناوری‌ها از برنامه‌های اصلی وزارت دفاع است.

وی افزود: هنگامی که ساخت موشک در ذهن دست‌اندرکاران غیرممکن بود، با نگاه دوراندیشانه و راهبردی  مسئولان این وظیفه مهم  به صنعت دفاعی محول شد و فرزندان ایران اسلامی نیز این امر و امانت را بر عهده گرفتند به  طوری که امروز قادر به تولید انواع سامانه‌هایی هستیم  که نه تنها دشمن به واسطه وجود آنها جرأت تعرض به جمهوری اسلامی را ندارد بلکه خواب را از دشمن ربوده است.

وزیر دفاع با بیان این که امروز به راحتی قادر به ساخت موشک‌هایی با بُرد مورد نیاز برای دفاع از کشور هستیم، تصریح کرد: همان‌طوری که اثبات کرده‌‌ایم برای حفاظت از ملت ایران اسلامی از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد و مرزهای دانش را برای دفاع از مردم عزیزمان پشت سر خواهیم گذاشت.

وی افزود: امروز جزو معدود کشور‌هایی در جهان هستیم که با اتکا به توانمندی‌های داخلی، پیشرفته‌ترین سامانه‌های دفاع ضد موشکی را به عنوان سپر دفاعی کشور تولید می‌کنیم که دشمنان را از فکر هرگونه تجاوز احتمالی پشیمان خواهد کرد.

امیر سرتیپ آشتیانی در پایان حفظ استقلال و افزایش اقتدار ملی را تنها راه پیشرفت ایران عزیز دانست و گفت: مسیر قدرت درون‌زا در جمهوری اسلامی ایران و به ویژه در عرصه موشکی با قوت ادامه دارد و این رویکرد در همه ابعاد مختلف صنایع دفاع تسری یافته و نهادینه شده است.