با حضور سردار سلامی ۹۵ شناور موشک‌انداز و ناو اقیانوس‌پیمای شهید مهدوی به ناوگان نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی الحاق شد.

به گزارش مرور نیوز، صبح امروز در مراسمی با حضور سردار سلامی فرمانده کل سپاه و سردار تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه آیین الحاق یک ناو و چند شناور موشک انداز به ناوگان نیروی دریایی سپاه برگزار شد.

شناور‌های موشک‌های انداز از کلاس شناور‌های عاشورا و طارق است و از موشک راکد انداز به شناور موشک انداز ارتقا یافته‌اند، برد این شناور‌ها نیز به نسبت سایر شناور‌های راکت انداز افزایش قابل توجهی داشته است.

امروز همچنین ناو شهید مهدوی هم توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی رونمایی و به ناوگان نیروی دریایی الحاق شد، این ناو یک ناو کاملا ایرانی، سنگین، چند منظوره و دور برد است.

این ناو قادر است انواع بالگرد، انواع پهباد، شناور‌های موشک انداز را حمل کند و درون خود انواع سامانه‌های موشکی، پدافندی و راداری را جای داده است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: با الحاق این تجهیزات تخصصی، نیروی دریایی سپاه با هدایت فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سرلشکر پاسدار حسین سلامی و تلاش دانشمندان و مهندسان جوان و متعهد انقلابی توانسته گام مهم و مؤثری در ارتقای سطح توان رزم دریایی با تبدیل شناور‌های راکت انداز در کلاس شناور‌های عاشورا و طارق به موشک انداز‌ها با برد موشکی حداقل ۱۰ و حداکثر بیش از ۱۸۰ کیلومتر برد بردارد که به نوعی در جهان بی سابقه است.

دریادار پاسدار علیرضا تنگسیری افزود: در این الحاق شناور پشتیبان رزم به نام «شهید عبدالله قربانی» و ناو اقیانوس پیمای «شهید نادر مهدوی» شناوری سنگین، چند منظوره و دور برد است که قابلیت حمل و عملیاتی کردن انواع بالگرد‌ها، پهپاد‌ها، شناور‌های تندرو موشک انداز و سامانه‌های موشکی، پدافندی و راداری را دارا است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه در این مراسم گفت: ناو اقیانوس پیمای رزمی، اطلاعاتی و پشتیبانی شهید مهدوی به مثابه یک شهر دریایی متحرک است که با تمام تجهیزات و امکانات لازم آماده انجام ماموریت‌های اقیانوسی با ایجاد امنیت پایدار خطوط مواصلاتی دریایی و امداد رسانی به ناوگان تجاری و صیادی جمهوری اسلامی و کشور‌های منطقه‌ است.با پیوستن این شناور سنگین به ظرفیت‌های نیروی دریایی سپاه، ماموریت دریادلان سپاه برای حضور مقتدر در آب‌های دوردست، از امروز آغاز شد.ویژگی‌ها و اهمیت منحصر به فرد این مرحله الحاق:۱- هجرت از راکت‌های ۱۰۷ به موشک در کلاس عاشورا۲- هجرت از راکت‌های ۲۳میلی متری به پدافند موشکی در کلاس عاشورا۳- ناو اقیانوس پیمای شهید مهدوی۴-پدافند موشکی نواب در کلاس ذوالفقار

ناوگان دریایی سپاه‌5

ناوگان دریایی سپاه‌4

ناوگان دریایی سپاه‌3

ناوگان دریایی سپاه‌1

 

ناوگان دریایی سپاه‌2