نماینده مردم بندرماهشهر، امیدیه و هندیجان در مجلس از کاهش بودجه استان خوزستان نسبت سال گذشته انتقاد کرد و خواستار آن شد که نگاه صدقه‌ای به بودجه خوزستان باید تغییر کند.

به گزارش مرور نیوز، علی گلمرادی در نشست علنی نوبت عصر امروز (یکشنبه 19 دی ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خطاب به رئیس جمهور گفت: با فریز قانون، «اقدام و عمل» انجام نمی شود، لذا نمایندگان خانه ملت و شورای نگهبان با مهر تایید بر تبصره 35 لایحه اصلاح قانون بودجه 95 مقرر کردند دیرکرد و سود تسهیلات غیرجاری تا سقف 100 میلیون تومان از منابع حاصل از تسهیل ارزی بخشیده شود، اما با وجودن تمهید شفاف قانون ظاهرا اراده ای برای اجرای آن در مجموعه تحت امرتان به نفع مردم نیست.

نماینده مردم بندرماهشهر، امیدیه و هندیجان در مجلس شورای اسلامی خطاب به رئیس جمهور اظهار کرد: باید به تیم اقتصادی خود تذکر دهید که تحقق این قانون یک معامله پایاپای ملی است که در آن بانک ها سود برده و مردم نیز از زیر فشار خارج خواهند شد چراکه در این میان قریب 25 میلیون پرونده بانکی مختومه می شود.

وی خطاب به رئیس جمهور ادامه داد: صرف اعتراف به مظلومیت خوزستانی ها کافی نیست لذا نیازمند «اقدام و عمل» هستیم. در آخرین سفر به خوزستان طی سخنانی اظهار کردید در مناطق صنعتی و نفت خیز نباید فقط دود و بدبختی این صنایع شامل مال مردم باشد، بنابراین نگاه صدقه ای به بودجه خوزستان را تغییر دهید.

گلمرادی ضمن انتقاد به اینکه با چه پشتوانه منطقی و انگیزه ای بودجه خوزستان را کمتر از سال های قبل قرار داده و برخی استان های نورچشمی را افزایش داده اند، گفت: سهم قانونی 2 درصد نفت خوزستان کجا و چگونه هزینه می شود؟ تخصیص آن به پروژه های ملی به معنای کلاهبرداری قانونی است.

نماینده مردم بندرماهشهر، امیدیه و هندیجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کشاورزی خوستان به علت بی تدبیری در حال نابودی است و در این میان مردم بسیار نگران هستند، خاطرنشان کرد: اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی باید هدف اسمی دولت باشد و این مهم تنها راه عبور از مشکلات است، لذا در نزدیکی انتخابات با این اقدام همه به خود رحم کرده و هم به مردم رحم کنید.